• Erica96

Jag kan inte va den enda?!

Hej! Asså jag kan väll inte vara den enda i hela världen som inte fått tillbaka sin mens efter man slutat med p-piller?

Jag slutade med p-piller i november 2014 - snart två år sen med andra ord. Jag har haft EN mens sen dess och det va nu i april. Har fått "framkalla" mens med hjälp utav provera(?) annars har den inte kommit. Finns det nån mer där ute som har samma problem som jag? För läkaren hittar inga fel alls.

• Svar på tråden Jag kan inte va den enda?!
  • Oviss01

Hej,

När jag slutade med P-piller fick jag bara en mens, sen kom den inte mer. Men det visade sig bero på att jag har PCO. Har du fått kollat med ultraljud på äggstockarna?

• Erica96

Frågade om det just för att jag började läsa runt själv va problemet kunde va, men han sa att han hade sett det på alla ultraljud vi gjort nu om det vore så.

Ätit pergotime också för att jag o sambon gärna vill ha barn, så har blivit endel ultraljud för o kolla om tabletterna hjälpt nåt

• Oviss01
    Erica96 skrev 2016-06-22 21:27:29 följande:

Frågade om det just för att jag började läsa runt själv va problemet kunde va, men han sa att han hade sett det på alla ultraljud vi gjort nu om det vore så.

Ätit pergotime också för att jag o sambon gärna vill ha barn, så har blivit endel ultraljud för o kolla om tabletterna hjälpt nåt

Tar du typ provera också för att framkalla mens? Jag fick ta provera först, så fick jag mens och sedan Letrozol (liknande som Pergotime). Efter det blev jag gravid direkt. Men det beror ju på vad problemet är förstås!
  • Erica96
    Oviss01 skrev 2016-06-22 22:52:10 följande:

Tar du typ provera också för att framkalla mens? Jag fick ta provera först, så fick jag mens och sedan Letrozol (liknande som Pergotime). Efter det blev jag gravid direkt. Men det beror ju på vad problemet är förstås!

Aa precis, tog pergotime innan men det funkade inte på mig. Tror det va letrozol jag tog nu, och äntligen en ägglossning denna gång. Så letrozol verkar funka på mig också. Bara hoppas jag blir gravid. Tär på psyket totalt att inte veta vad som är fel. Det värsta är ju att när jag var yngre så sa jag jämt - jag kanske inte ens kan få barn. - och att skaffa barn trodde man ju va så lätt, Tog för givet att efter att ha slutat med p-piller så skulle jag bli gravid inom 1 år.
Svar på tråden Jag kan inte va den enda?!