Hallonsnöret skrev 2016-06-23 10:47:28 följande:
Jag har också PCOS och någon spontangraviditet kommer aldrig hända för mig. Även om jag önskar det mer än något annat. Är du normalviktig eller har du haft problem med vikten?
Tycker det är tillräckligt jobbigt med stimuleringen och kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det är med IVF. Hur många gånger har du gjort IVF?
Saknade är verkligen enorm! Det jobbiga tycker jag är att nu för tiden ska alla gå runt och verka så lyckliga hela tiden. Alla ska ha en fasad om det perfekta livet.
Jag trodde också att jag inte kunde bli spontant gravid, och har inget större hopp om det, men inget är omöjligt. Innan vi började med IVF gick jag 9 månader utan mens... Men det var som att kroppen var nollställd efter graviditeten.
Jag har gjort inseminering (med stimulering med sprutor) 2 gånger, 3:e gången bildades så många ägg att det blev IVF och det lyckades. Andra gången när det var FET också med stimulering (tabletter) och lyckades också direkt. Fast då testade jag också med Pergotime och letrozol innan utan resultat. IVF verkar vara det som funkar för mig.
Jag är normalviktig.
Vilka är "alla"? Och varför ska man ha en fasad om det perfekta livet? Menar du alla andra? Jag kan i så fall hålla med om det. Man talar inte om det sorgliga i livet. På ett sätt var det bättre att ha berättat om graviditeten och sedan om när bebisen dog. För så var det, allt var inte perfekt. Alla andra har inte heller perfekta liv. När jag berättar om min pcos eller missfall så har det ofta hänt att andra berättat att det hänt dem också.