Exets nya hotar med soc
Ja, mitt ex och jag är skilda sedan ett halvår. Vi har en sjuåring tillsammans. Samarbetet har funkat okej. Vi har inte precis varit vänner, men inte ovänner heller. Inte umgåtts precis men har suttit ihop på föräldramöten och sånt. Nu har exet träffat en ny, och andra gången jag träffade henne skällde hon ut mig och hotade mig med att anmäla mig till soc. För vad vet jag inte riktigt. Något om att jag inte kunde samarbeta (för att jag inte tyckte att vi skulle börja äta middag ihop allihop en gång i veckan) och för att jag inte har några rutiner för barnet. (Vi har lite olika syn på rutiner. Jag tycker till exempel att det räcker gott och väl att hon duschar när hon är smutsig och svettig, eller minst två gånger i veckan, men att det inte är så himla noga med om det blir tisdag eller onsdag, till exempel, exets nya vill ha fasta duschdagar och att jag ska ha det med. Jag slänger ihop någon middag jag är sugen på med saker jag har hemma, exets nya har matsedel med fasta dagar för köttfärs, korv, fisk och så vidare och vill att jag följer samma schema.)
Vad händer om hon anmäler mig till soc? Har hon något för det? Jag tycker inte att jag är någon dålig förälder, precis, om än inte lika strikt som hon.
MItt ex bryr sig inte precis, är nog rätt glad för att hon styr och ställer så det bara är att följa med strömmen.