• AHed78

INGA BARN - ofrivilligt 35+år

Hej hej undrar om det är fler i samma sits?

Är 38 och har tyvärr inte lyckats få några barn än.

Har inte använt preventivmedel på 8år och försökt aktivt i 2 år. Fått 3 missfall.

Det ända de säger på KK är att vänta och försöka.

Fått liten dos Levaxin för 6 månader sen men inget +........

Hur länge har ni andra väntat? Vad säger era läkare? Man får väl inte börja med IVF efter 40år va?

Endel säger till mig. Ni får väl adoptera. Men så enkelt är det ju inte. Längtan efter ett eget barn försvinner inte bara för att man adoptera.

Att aldrig få vara med på gravid resan, längta, ta kort, läsa om all utveckling vecka för vecka, få hålla och lukta på en liten person som kommer från dig och din man. En som är hälften dig.

Hittade ingen tråd med Ofrivilligbarnlöshet utan barn så hoppas fler vill skriva av sig här.

Hoppas hitta fler i samma sits som mig själv. Nånsin förstår känslan.

Kramm allihop. ??

• Svar på tråden INGA BARN - ofrivilligt 35+år
  • viseversa

Tycker det är väldigt konstigt att ni inte fått mer hjälp är ni fått på så många år. Tycker ni ska stå på er lite mer och sätta ner foten och KRÄVA hjälp NU!!!

• AHed78

Någon mer som är 35+ och inga barn än?

Vi har ju "bara" varit aktiva i två år. Då va man tvungen å vänta säger de.

Vad säger ni som verkar få hjälp snabbt?

• hoppas 2014

Hej. Är 42. Började med IVF för 1 år sedan. Precis plussat för andra ggn (första ggn MA). Man får betala själv men visst kan man ha möjligheten att göra IVF efter 40.

Om ni bor i landsting där max gränsen är 40 så ska ni se till att komma i kö direkt, gör gärna utredning privat (men då får ni betala såklart) för att inte missa tid (om ni inte redan gjort utredning).

• Pimpinellan

Efter 35 har man rätt till utredning efter 6 månader så där får du stå på dig. Ska ni hinna IVF gratis brinner det i knutarna. Vi började försöka för 10 år sen och det har varit ett enda långt helvete med massor IVF.er, ED och missfall. Nu verkar det dock som jag äntligen är gravid med ett levande barn så ge aldrig upp!

• AHed78

Okej då får jag ligga på barnmorskan lite till. Tycker det är märkligt. De skyller på vikten. Men det kan ju vara andra faktorer med. Har ju vägt mindre ej blivit gravid.

• Juli1979

Hej Skrattande

Som de andra skriver borde ni verkligen fått genomgå alla tester  i alla fall.

Be att få tid med läkare och se till  så allt drar igång. Här i GBG är det 39-årsgräns på IVF, så ska du få det bekostat måste de ju börja undersöka dig snarast.

Jag blir 37 i sommar, och går på reproduktionskliniken på Sahlgrenska och här hetsar de redan om min ålder. Vi är klara med utredningen och ska börja med IVF i januari. Hoppas såklart att det ska bli något innan dess!
    Jag ska börja med levaxin idag, jag hade för låg ämnesomsättning och de vill få ner mina värden, vilket ev kan öka fertiliteten.

Kram

Svar på tråden INGA BARN - ofrivilligt 35+år