• Anonym (Fyllot)

Blev jättefull, spydde och sket ner mej och min man fick ta hand om mej. Hur ska vi överleva det här?

Jag ska börja med att skriva att jag är 30+ och min man 40+. Jag dricker ofta och gärna, men blir extremt sällan full, vill ha kontroll och hatar att va bakis. Dessutom har jag ganska vår IBS och alkohol kan ge mej rejält ont. Tar däremot gärna ett glas en vanlig tisdag liksom. Ett glas. Igår var vi på fest. Jag gillar egentligen inte rödvin efterdom jag ofta mår illa av det, men det var det som bjöds. Hade jättetrevligt och vi var många som drack mer än vanligt. Tilläggas bör att jag går på c9, en sorts detoxkur och ätit extremt lite senaste veckan. Min man som är den som brukar bli för full var typ nykter, tog en öl bara. När vi skulle hem spydde jag först i svågerns bil och på mej själv. Väl hemma började kaoset. Jag minns bara fragment, men vet att jag spydde och att det var rödvinskräks överallt. Vet att jag fick diarree oxå, och minns att jag tuppade av och ramlade av toastolen flera gånger. Min man som åkt hem tidigare än mej låg och sov men vaknade, och hittar alltså mej med rödvinsspyor och bajs. Alltså att ens skriva det här gör så ont i mej! Minns hur han bara skriker rakt ut, men sen får han av mej klänningen och lägger mej i badet. Hela tiden kräks jag. Han tvättar av mej, skurar och sanerar badrummet, släpar mej till soffan där han bäddar ner mej med handdukar och hink. Mina kläder fick han slänga. Nu idag kan jag knappt se på honom. Han säger att det var typ det vidrigaste han varit med om, men har samtidigt garvat och sagt att det är klart att frugan behöver ta sej en riktig bläcka för en gångs skull typ haha. Men jag kan liksom inte komma över att jag legat där insmetad i bajs, kräkandes och snudd på medvetslös.

Hur ska jag göra? Vad ska jag göra? Kommer det här förstöra vår relation? Usch, aldrig haft sån ångest...

• Svar på tråden Blev jättefull, spydde och sket ner mej och min man fick ta hand om mej. Hur ska vi överleva det här?
  • Anonym (Mjo)
    klyban skrev 2016-06-21 23:14:41 följande:

Jaså, jag såg en blodstråle på 60cm, sprutandes ur kvinnan min precis efter barnets fött.

Det gick knappast missa, och inte heller den blodpöl som sen tog en bra stund att få bort.

Av en lokalvårdare som inte kom direkt.

Så, det finns helt klart tillfällen man inte missar äckliga saker, annat vore naivt och inbilla sig.

Det är ju lite extremt det du beskrev, men visst, det händer. Men generellt talat, håller sig mannen bakom, så behöver han inte se så mycket "äckligt" och definitivt inte städa upp. Du kanske missade att jag jobbar där?
  • Anonym (Julle)

Hahaha, jadu. Han verkar ta det bra, var glad över att han skämtar om det och att han tog hand om dig så fint. Han fattar nog också att det var många olika saker som bidrog till att du blev så sjuk. Själv jobbar jag natt och kom hem från jobbet på morgonen för några veckor sedan och toaletten var nedbajsad och handfatet i badrummet var till hälften fullt med kräks. Min sambo har inte druckit så mycket det senaste året då han tränar hårt men hade druckit alldeles för mycket rosévin och blivit extremt full medan jag var på jobbet. Stackarn hade försökt städa upp det själv, och slaskskrapan vi har i köket (i plast, som man kan städa upp matrester med) låg på badrumsgolvet, hahaha! Jag garvade, kollade till att han levde (strök honom över håret och frågade vad som hänt varpå han ynkligt pep "jag blev jättefull i går"), gick och lade mig och har retat honom i efterhand för att jag inte kunde tvätta av mig sminket och borsta tänderna den morgonen. Han städade upp själv innan jag vaknat.

Jag tror det räcker med att du tackar för att han tog hand om dig. Laga hans favoritmat eller massera hans fötter som tack för att han städade upp efter dig, vetja :)

• Anonym (Lugnt!)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-06-21 23:18:56 följande:

Dito.

Har aldrig sagt att det alltid är trevligt och fräscht under en förlossning.

Hävdar fortf att det är skillnad på tillfälle och varför, en människa spyr/skiter ner sig.

"Ah men durååå!..."

Du säger att partnern kan hålla sig vid huvudet och inte se något, vilket alltid stämmer. Ibland är det så, men ofta inte. Man måste kunna förstå att allas förlossningar ser olika ut, men det verkade du inte ha uppfattat utifrån det du skrev.
  • Anonym (Lugnt!)
    klyban skrev 2016-06-21 23:15:20 följande:

Så du menar detta aldrig hänt?

Nu hänger jag inte med?
  • Anonym (Fyllot)

Oj! Wow vilken debatt! Det min man fick uppleva under våra förlossningar ( ja vi har 3 barn, ingen var hemma i helgen och jag kommer inte spy och skita ner deras sängar så dom får städa upp!) var inte i närheten av detta. Trots smärtpåverkan var jag ju vid medvetande, vilket jag knappt var i lördags natt. Jag spydde lite sådär normalt i en påse när jag födde barn, jag målade inte om taket med rödvinsspya. Skillnad? Vi har det bra här iaf. Jag får fortfarande skämssköljningar när ångesten kommer över mej, men annars är det ok. Ser fram emot en nykter midsommar?

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Lugnt!) skrev 2016-06-22 06:26:39 följande:

"Ah men durååå!..."

Du säger att partnern kan hålla sig vid huvudet och inte se något, vilket alltid stämmer. Ibland är det så, men ofta inte. Man måste kunna förstå att allas förlossningar ser olika ut, men det verkade du inte ha uppfattat utifrån det du skrev.

Jag om någon vet att allas förlossningar ser olika ut, men enligt min erfarenhet så kommer de flesta män lindrigt undan om de håller sig undan, så att säga. Sen finns det ju de som frivilligt vill stå framför och se. Det är ju en helt annan femma. Jobbar du oxå på förlossningen? :)
  • Anonym (Lugnt!)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-06-22 08:02:03 följande:
    Jag om någon vet att allas förlossningar ser olika ut, men enligt min erfarenhet så kommer de flesta män lindrigt undan om de håller sig undan, så att säga. Sen finns det ju de som frivilligt vill stå framför och se. Det är ju en helt annan femma. Jobbar du oxå på förlossningen? :)
    Vi vet att du jobbar på förlossningen, du har sagt det några ggr nu. Det är helt och hållet noterat, du jobbar på förlossningen. Uppfattat! Vi alla har uppfattat!

Du verkar inte vilja ta in poängen flera av oss försöker delge dig, så vi avslutar här tycker jag. Trevlig midsommar!
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (Lugnt!) skrev 2016-06-22 09:59:03 följande:

Vi vet att du jobbar på förlossningen, du har sagt det några ggr nu. Det är helt och hållet noterat, du jobbar på förlossningen. Uppfattat! Vi alla har uppfattat!

Du verkar inte vilja ta in poängen flera av oss försöker delge dig, så vi avslutar här tycker jag. Trevlig midsommar!

Folk tycks ju trots detta ha missat det eftersom de kommer med sina "såhär är det"-kommentarer för att de fött sina 2,5 barn. ;D

Nej, jag tar inte in en poäng som inte stämmer. Ni tycks inte heller vilja ta in min poäng. Att det är skillnad mellan att vara så full att man skiter ner sig och att råka bajsa för att man trycker ut ett barn.

Trevlig midsommar i regnet. Själv ska jag jobba, gissa vart? :D
  • klyban
    Anonym (Mjo) skrev 2016-06-21 23:21:58 följande:
    Det är ju lite extremt det du beskrev, men visst, det händer. Men generellt talat, håller sig mannen bakom, så behöver han inte se så mycket "äckligt" och definitivt inte städa upp. Du kanske missade att jag jobbar där?

Du jobbar inte på alla ställen, och på nått sätt prata för dom.
    Sen kan det varit att den födande mamman skämdes, och ville att det skulle bort och snabbt.

Inbillar mig itne det är vanligt att det sprutar blod ur sin kvinna på det viset, men var ett exempel på att det inte går undvika "äckliga" saker.
    Nu brydde jag mig inte så mycket över blodet, mer om mamman där.
    Som försvann i en rasande hastighet, och där stod jag med ett nyfött barn och en gigantisk blodpöl framför fötterna.
    Rätt komiskt när man tänker på det.
    Och aldrig sett någon flytta sig så snabbt som när blodet kom, den läkaren hade mycket snabba reflexer.
    Eller så visste hon exakt vad som kunde hända.

• klyban
    Anonym (Lugnt!) skrev 2016-06-22 06:27:17 följande:
    Nu hänger jag inte med? smile1.gif
    Inte jag heller.
  • klyban
    Anonym (Mjo) skrev 2016-06-22 10:03:55 följande:
    Folk tycks ju trots detta ha missat det eftersom de kommer med sina "såhär är det"-kommentarer för att de fött sina 2,5 barn. ;D
    Nej, jag tar inte in en poäng som inte stämmer. Ni tycks inte heller vilja ta in min poäng. Att det är skillnad mellan att vara så full att man skiter ner sig och att råka bajsa för att man trycker ut ett barn.
    Trevlig midsommar i regnet. Själv ska jag jobba, gissa vart? :D

Det är ingen skillnad i sak.
    Bara det att vara full är ingen berömningsvärt tillstånd att göra detta på.
    Och man är "förlåten" om detta sker vid förlossning.

• Anonym (Lugnt!)
    klyban skrev 2016-06-22 13:14:46 följande:
    Inte jag heller.
    Fast det var ju du som ställde frågan till mig?
  • Anonym (Mjo)
    klyban skrev 2016-06-22 13:16:11 följande:

Det är ingen skillnad i sak.

Bara det att vara full är ingen berömningsvärt tillstånd att göra detta på.

Och man är "förlåten" om detta sker vid förlossning.

Ja? Det är ju det jag sagt hela tiden. ?
  • klyban
    Anonym (Lugnt!) skrev 2016-06-22 13:37:08 följande:
    Fast det var ju du som ställde frågan till mig? smile1.gif
    Ja, men ditt svar var nått helt annat, så jag fattade inget heller.
  • klyban
    Anonym (Mjo) skrev 2016-06-22 14:38:16 följande:
    Ja? Det är ju det jag sagt hela tiden. ?

Har du?
    Ja, då har du lurat mig.

• Anonym (Lugnt!)
    klyban skrev 2016-06-22 16:27:53 följande:

Ja, men ditt svar var nått helt annat, så jag fattade inget heller.

Jag förstod inte din fråga helt enkelt...
  • Studentpappa
    Anonym (Fyllot) skrev 2016-06-22 07:15:47 följande:

Oj! Wow vilken debatt! Det min man fick uppleva under våra förlossningar ( ja vi har 3 barn, ingen var hemma i helgen och jag kommer inte spy och skita ner deras sängar så dom får städa upp!) var inte i närheten av detta. Trots smärtpåverkan var jag ju vid medvetande, vilket jag knappt var i lördags natt. Jag spydde lite sådär normalt i en påse när jag födde barn, jag målade inte om taket med rödvinsspya. Skillnad? Vi har det bra här iaf. Jag får fortfarande skämssköljningar när ångesten kommer över mej, men annars är det ok. Ser fram emot en nykter midsommar?

Klart du ska ta en rejäl fylla på midsommar! Det hör ju liksom till, se till att baja i sängen den här gången bara
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Mjo)
    klyban skrev 2016-06-22 16:28:14 följande:

Har du?

Ja, då har du lurat mig.

Anonym (Mjo) skrev 2016-06-21 15:20:37 följande:

Tycker inte man kan jämföra en förlossning med en fylla. En spya på fyllan är väl ändå ganska ovärdigt om man jämför med att föda barn. Att ev råka skita för att du försöker trycka ut en 3.5kg klump ur ett litet hål eller att dricka sig så full så du inte kan kontrollera din urin/avföring, hmm.. :D

Anonym (Mjo) skrev 2016-06-21 21:57:58 följande:

Ingen skillnad på innehållet förmodligen, men om du inte ser någon skillnad på situationen så är det din sak. Det är även långt ifrån alla som spyr och skiter ner sig, precis som för de som är på fyllan, men jag tycker då det är stor skillnad på anledning och hur det känns i situationen. Att bajsa mitt i en förlossning är ju inget att skämmas för, det är ju svårt att undvika.

Anonym (Mjo) skrev 2016-06-21 23:18:56 följande:

Dito.

Har aldrig sagt att det alltid är trevligt och fräscht under en förlossning.

Hävdar fortf att det är skillnad på tillfälle och varför, en människa spyr/skiter ner sig.

Anonym (Mjo) skrev 2016-06-22 10:03:55 följande:

Svar på tråden Blev jättefull, spydde och sket ner mej och min man fick ta hand om mej. Hur ska vi överleva det här?