• Anonym (Sperma)

Skänk en barnlös ett "barn"

Efter att ha läst många trådet om kvinnor som är bredda att åka utomlands och betala stora pengar för insimination undrar jag:

Hur ställer ni kvinnor er till tanken att använda en del av de mängder sädesvätskor som går till spillo via onani och annat här i Sverige? Jag menar, varför tar ni inte anonymt en kille hem och bjuder honom på en åktur till utlösning i utbyte för lite sperma? Och lova honom all ansvarsfrihet och anonymitet!

Killar skulle ni uppträda väldigt kräset om ni fick ett sådant erbjudande av barndesperata kvinnor med ett starkt löfte om total ansvarsfrihet och anonymitet?

• Svar på tråden Skänk en barnlös ett "barn"
  • Anonym (Inte)

Sådana uppgörelser om ansvarsfrihet blir inte juridiskt bindande, eftersom det handlar om barnets rättigheter inte mammans. Tror inte många män är villiga att ta risken.

• Anonym (Sperma)

Ser att några stavfel har smugit sig in i texten men vad göra, så blir det när man skriver med mobilen!

Och jag menade vid garanti för total anonymitet såklart!

• NKmamma
    Anonym (Sperma) skrev 2016-06-19 00:26:16 följande:
    Ser att några stavfel har smugit sig in i texten men vad göra, så blir det när man skriver med mobilen!

Och jag menade vid garanti för total anonymitet såklart!
    Är det så man vill ha det så är det bättre att donera utomlands då det tyvärr (som jag ser det) finns länder där donatorn är anonym tom för ett eventuellt barn.
    Det Anonym (Inte) skriver stämmer.
    Det handlar om barnets rätt till sitt ursprung också.
  • Anonym (Mia)

Låter idiotiskt, barnens rätt till sitt ursprung väger tyngre än barnlösas rätt till barn.

• Anonym (Sperma)

Ta med i beräkningen att de som idag åker och insiminerar utomlands, kommer och föder i Sverige där barnets rätt till pappan existerar inte!!!

Med beaktande av detta faktum; hur fel är det då att insiminera naturligt men anonymt här i Sverige?

• NKmamma
    Anonym (Sperma) skrev 2016-06-19 01:21:25 följande:
    Ta med i beräkningen att de som idag åker och insiminerar utomlands, kommer och föder i Sverige där barnets rätt till pappan existerar inte!!!
    Med beaktande av detta faktum; hur fel är det då att insiminera naturligt men anonymt här i Sverige?
    Dessa människor gör ett val som gynnar dom själva, utan tanke på barnet. 
    Det är förbjudet i Sverige.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Sperma) skrev 2016-06-19 01:21:25 följande:

Lika fel
  • Månbjörnen

Det förekommer redan i Sverige, mest förmedlat via hemsidor. Det gick en P1 dokumentär om det för inte så länge sedan.

Men då är det oftast inte sex inblandat utan snarare att man möts upp vid en offentlig toalett eller liknande, killen gör sitt i en burk på toaletten och lämnar över den till tjejen på vägen ut som då självinseminerar. 

Jag tror de flestas reservationer kommer från smittorisker. Åker man utomlands har man bevis på att sperman är ren från sjukdomar och att killens bakgrund har kollats noga, men om man kör privat i Sverige måste man lita på killen ifrågas ord. 

Själv tror jag inte att jag någonsin skulle vara desperat nog att göra något liknande, men jag tror inte att jag skulle åka utomlands för insemination heller så jag är nog inte målgruppen.

• Anonym (G)

De vill skaffa barn , inte könssjukdomar.

Och alla vill inte ligga med främlingar heller.

• Anonym (a)

Jag tänker spontant på sjukdomar. Både genetiska som män utreds för och kontrolleras för innan man får bli donator. Dels könssjukdomar och liknande. Urg...

• Anonym (fgyuiol)
    Anonym (Mia) skrev 2016-06-19 01:11:33 följande:

Låter idiotiskt, barnens rätt till sitt ursprung väger tyngre än barnlösas rätt till barn.

Att ha barn är på intet sätt en rättighet. Och GIVETVIS går BARN före vuxna i ett sådant läge! Barnet har inte valt all, det är det den vuxne som gör.
  • Wolt
    Anonym (fgyuiol) skrev 2016-06-19 11:27:19 följande:
    Att ha barn är på intet sätt en rättighet. Och GIVETVIS går BARN före vuxna i ett sådant läge! Barnet har inte valt all, det är det den vuxne som gör.
    Ja det är helt galet. Man plockar helt enkelt bort barnets rätt att ha en pappa. Sedan när mamman dör i cancer några år senare blir barnet helt utlämnat till vårt allt tilltagande dysfunktionella samhälle.
  • Anonym (Krav)
    Anonym (Sperma) skrev 2016-06-18 23:09:23 följande:

Killar skulle ni uppträda väldigt kräset om ni fick ett sådant erbjudande av barndesperata kvinnor med ett starkt löfte om total ansvarsfrihet och anonymitet?

Jag skulle ställa krav på kvinnan men absolut kunna tänka mig att ställa upp. Det låter som en väldigt fin sak att göra för en annan människa.
  • Anonym (fgyuiol)

Som flera har sagt, om man tar 'vem som helst' så kan det finnas både det ena och det andra som inte är så önskvärt som man kan få med. Psykiska sjukdomar, har man sex finns risken för könssjukdomar och HIV.

Mannen har aldrig skydd mot att slippa betala underhåll, han får helt enkelt lita på kvinnan i fråga. Det spelar ingen roll om båda skriver skriver under ett papper som friskriver pappan från underhåll.

Dock har jag inga invändningar mot att man gör en insemination om man inte kan få barn på annat vis eller är en ensamstående kvinna. Jag invände bara mot synpunkten att den vuxnes önskan om barn står över barnets rätt till att veta sitt ursprung.

Jag är ambivalent i frågan huruvida inseminationer med hemlig donator ska vara ok eller inte, det känns dock mer ok om även mamman är ovetande och kan säga ärligt till sitt barn att 'jag gjorde en insemination på en klinik i xx för att jag så gärna ville ha barn, men jag hade ingen man (för en singelmamma då). Inseminationen var anonym.

Att ljuga brukar sällan vara en bra grund för något alls över huvud taget så den vägen anser jag är totalt galen att gå.

Svar på tråden Skänk en barnlös ett "barn"