• Hope2016

Mens ruvardag 6 med blastocyst??

Är det kört eller finns det hopp?

Tyvärr kom mensen på dagen, fått insatt blastocyst 11/6 men idag kom mensen, kliniken vill att jag fortsätter som vanligt till ts 25/6 men tror hoppet är ute då gravtest även den tvärnegativ på morgonen, någon som varit med om ett mirakel trots blödning?

• Svar på tråden Mens ruvardag 6 med blastocyst??
  • Cyanea

Usch vad jobbigt :( 

Jag har inte fått mens, men blött efter två återföranden av fyra. Vid ET och första FET blev jag inte gravid men började inte blöda förrän jag slutade med Lutinus. Andra och tredje FET plussade jag, första gången med 2-dagars embryo, andra gången med 5-dagars blastocyst. Båda gångerna började jag blöda kring TD. Första gången var det missfall men andra gången blev min dotter till. Jag blödde till och från under graviditeten tills jag slutade med Lutinus i v. 9, ibland ganska mycket, ibland mindre. 

Det är så svårt att säga. Det finns absolut en risk att det inte gått bra, men det finns en chans att allt är som det ska. Blodet kan bero på så många saker och inte ens mängden kan ge helt 100% svar. 

Jag skulle rekommendera dig att göra som din klinik säger. Fortsätt som vanligt. Är väntan olidlig - testa någon gång ibland. Kommer inget plus snart så är det nog tyvärr kört. Jag vet hur jobbigt det är, men det finns tyvärr inte mycket annat att göra. 

Jag skickar en stor styrkekram! Hoppas allt går bra, jag håller tummarna för ett mirakelbarn! 

• Tindra85

Hej!

Jag vill ge dig lite hopp känner jag :)

Jag fick insatt en blastocyst och en 4dagars och började blöda typ en vecka efter...inte bara som blodiga flytningar utan riktigt blod - ingen fors men ändå så pass att jag gav upp hoppet. Kommer inte ihåg om jag fick plus eller inte på Stickan dock. Jag ringde kliniken helt ifrån mig och gav upp, slutade med lutinusen också men hon sa att det var för tidigt för att vara ev mensblödning och sa till mig att fortsätta vilket jag gjorde.

Plussade några dagar senare och det visade sig att jag hade ett hematom (typ blodsamling) i livmodern som sedan fortsatte att blöda vecka efter vecka ständigt lite åt gången (hjärntortyr deluxe). Ett av fostrena avstannade dock i V5 och graviditeten fortsatte tills jag plötsligt fick missfall i v11 pga infektion. Men det hör ihop med det andra fostret gissar vi. Läkaren hade aldrig varit med om nåt liknande ...

Så sluta inte hoppas oxh fortsätt ta progrestoren!

Håller tumme o tå!

Svar på tråden Mens ruvardag 6 med blastocyst??