Får inte flytta NÄRMARE pappan!?!?!?
För tillfället bor jag och barnets pappa cirka 15 mil ifrån varandra. Vi har aldrig bott ihop men han har kommit och hälsat på barnet väldigt ofta (han är riktigt bra på så vis).
Barnet är nu 21 månader och jag känner att det bästa för vårt barn är om jag och pappan bor med gångavstånd mellan oss. På så vis får barnet en bättre och tryggare kontinuitet i vardagen och man kan ha ett "rullande" schema på ett helt annat sätt (jag tänker i termer som varannan vecka, etc). - Ja, men allt blir enklare (tror jag) helt enkelt.
Problemet är bara det att pappan, som jag har gemensam vårdnad med, vägrar skriva under på att jag får flytta. Jag har hittat en bostad cirka 7 minuter från pappans bostad där både förskola och skola ligger nästan precis mittemellan bostäderna.
Pappans enda argument är: "jag vill inte ha DIG så nära" (han är ledsen och besviken att jag inte vill leva ihop med honom. Vi har inte bråkat eller så). Jag säger då: "jag flyttar ju inte för MIN skull, utan för barnets skull!" Men, nä, han vägrar skriva under.
Min fråga är nu; får jag böter eller nån slags prick nånstans, om jag flyttar iallafall? Jag menar, jag flyttar 15 mil NÄRMRE pappan - det kan väl aldrig vara till min nackdel, eller???
Tacksam för svar!