• anarv90

Beskriv era grav-krämpor, sf mått samt hur många dagar till bf

Har själv 34 dagar kvar till bf
    v.35+0

sf mått 33

Mina krämpor nu är mkt halsbränna, ilningar i bäckenet, en del sammandragningar, ibland svårt att andas ordentligt då bebisen inte riktigt fixerat sig ännu, är uppe o kissar typ 3 ggr/natt samt svårt att ha en behaglig sovställning. 

Annars ska man inte klaga, man får ju trots allt snart sitt mirakel i famnen Glad

• Svar på tråden Beskriv era grav-krämpor, sf mått samt hur många dagar till bf
  • tjejenA

20 dagar kvar till bf

V.37+0

Mått 34

Snarkar som bara den på nätterna så att jag själv vaknar av det och sambon tycker det är jobbigt. Har bäckenproblem...svårt att ligga för länge på samma sida så jag vaknar hela tiden på nätterna. Kissar 4 ggr per natt och innan spydde jag alltid pga sura uppstötningar. Nu vaknar jag mer av att jag sätter sura uppstötningar i halsen så jag börjar hosta. Och kan inte ligga platt med huvudet...så jag sitter oftast uppe en timme och läser familjeliv tills det känns bättre. Äter halsbrännetabletter vilket gör att jag inte längre spyr. Ibland känner jag ilningar/hugg i underlivet/urinröret. Gör skit ont. Tror det är bebis som ligger och trycker mot nån nerv. Den har varit fixerad sen vecka 30.

• Enamorada

22 dagar kvar. Kissnödig typ hela tiden...en del sammandragningar men de gör inte särskilt ont. Känner av foglossning i blygdbenet främst på kvällen. Svårt att hitta bra sovställningar, får ont i höfter m m. Ligamentsmärtor när jag byter ställning i sängen eller jag ska resa mig. Men överlag tycker jag att jag mår rätt bra ????

• anarv90

Inget kul med problem med bäckenet/foglossning på natten så man inte kan sova :/ 
    Jag brukar på natten stapla upp med kuddar då jag ligger på sidan, en  bakom ryggen, en halvt under magen och en mellan benen, de brukar bli något bekvämare, de besvärliga är bara när man behöver vända sig då får man stapla upp alla kuddar igen.
    Nu har man åkt på influensa också, trodde man slapp det under sommaren men de ligger tydligen fortfarande kvar i luften, tur iallafall att de inte är överdrivet varmt ute.
    Tog faktiskt två alvedon igår så man kunde få sova en stund på natten, fick dåligt samvete men de ska ju tydligen inte påverka bebisen i magen. BM sa att de va tydligen bättre att ta alvedon än att febern stiger.

• Moorii

38 dagar kvar här, vecka 35 (34+3).

Har haft problem med foglossning sen vecka 25, men nu är det mycket värre. Kan dock fortfarande röra mig rätt ok, bara inte så långa stunder. Sover bättre sen jag köpte en gravidkudde, men vaknar av att jag är kissnödig en gång per natt, och då kan jag inte somna om sen. Senast låg jag vaken i tre timmar.. Sammandragningar hela dagarna sen två veckor tillbaka, fick en smärtsam förvärk imorse med.

Detta är dock inte så farligt, även om jag är less på att vara otymplig. Det värsta är ångesten som kom över mig från vecka 29 ungefär. Har fått gå hos psykolog och så. Har väl lugnat ner sig lite iallafall nu, varje dag är inte en plåga längre, så det är skönt. Men ska det bli så här varje gång jag är gravid? Redan orolig över det och har inte ens fött det första barnet.

• tjejenA
    anarv90 skrev 2016-06-11 14:15:16 följande:

Inget kul med problem med bäckenet/foglossning på natten så man inte kan sova :/ 

Jag brukar på natten stapla upp med kuddar då jag ligger på sidan, en  bakom ryggen, en halvt under magen och en mellan benen, de brukar bli något bekvämare, de besvärliga är bara när man behöver vända sig då får man stapla upp alla kuddar igen.

Nu har man åkt på influensa också, trodde man slapp det under sommaren men de ligger tydligen fortfarande kvar i luften, tur iallafall att de inte är överdrivet varmt ute.

Tog faktiskt två alvedon igår så man kunde få sova en stund på natten, fick dåligt samvete men de ska ju tydligen inte påverka bebisen i magen. BM sa att de va tydligen bättre att ta alvedon än att febern stiger.

Jag sover med 10 kuddar i sängen..6 mellan benen, en plattare kudde under magen, och 3 vid huvudet och en kramar jag. Så det känns ju bättre och sova så...blir jobbigt när man vänder på sig som du nämnde. Har haft problem med ryggen redan innan graviditet...skulle gått på magnetröntgen men sen vart jag gravid så får vänta tills efteråt. Inte kul och va sjuk när man är gravid...själv hade jag super hosta och försylning i vecka 25 nåt och det var riktigt jobbigt. Kändes som att jag skulle hosta ut bebisen. Inte ska du ha dåligt samvete...men panodil hjälper inte på dig eller?
  • Oscarsmamma84

6 dagar kvar till bf. Har foglossning så kommer knappt ur sängen o kan inte gå långa sträckor. Bebis ligger väldigt långt ner o har gjort nästan hela graviditeten. Jag kissar typ varannan timme hela natten. Är torr i munnen o kräker fortfarande o mår illa dagligen. Har gjort det hela tiden. Min fasa är att gå över tiden

Svar på tråden Beskriv era grav-krämpor, sf mått samt hur många dagar till bf