anarv90 skrev 2016-06-11 14:15:16 följande:
Inget kul med problem med bäckenet/foglossning på natten så man inte kan sova :/
Jag brukar på natten stapla upp med kuddar då jag ligger på sidan, en bakom ryggen, en halvt under magen och en mellan benen, de brukar bli något bekvämare, de besvärliga är bara när man behöver vända sig då får man stapla upp alla kuddar igen.
Nu har man åkt på influensa också, trodde man slapp det under sommaren men de ligger tydligen fortfarande kvar i luften, tur iallafall att de inte är överdrivet varmt ute.
Tog faktiskt två alvedon igår så man kunde få sova en stund på natten, fick dåligt samvete men de ska ju tydligen inte påverka bebisen i magen. BM sa att de va tydligen bättre att ta alvedon än att febern stiger.
Jag sover med 10 kuddar i sängen..6 mellan benen, en plattare kudde under magen, och 3 vid huvudet och en kramar jag. Så det känns ju bättre och sova så...blir jobbigt när man vänder på sig som du nämnde. Har haft problem med ryggen redan innan graviditet...skulle gått på magnetröntgen men sen vart jag gravid så får vänta tills efteråt. Inte kul och va sjuk när man är gravid...själv hade jag super hosta och försylning i vecka 25 nåt och det var riktigt jobbigt. Kändes som att jag skulle hosta ut bebisen. Inte ska du ha dåligt samvete...men panodil hjälper inte på dig eller?