• glittertejp

Biverkningar av Sertralin (Zoloft)

Har idag tagit första dosen Sertralin 50mg som jag fått för min depression. Har tidigare i livet ätit andra antidepp men kunde inte ha dem igen pga en annan medicin jag äter. Redan efter en tablett mår jag skit. Magen har ballat ur totalt och jag har ångest gånger tusen. Har till och med tagit en oxascand som jag har vid behov. De brukar hjälpa men nu har det inte hjälpt något. Är det verkligen normalt att må såhär dåligt redan efter en tablett? Om du tagit Sertralin, hur lång tid tog det innan biverkningarna försvann?

• Svar på tråden Biverkningar av Sertralin (Zoloft)
  • Hannahaha

Åt det för många år sen och mådde konstigt under hela tiden, smaken i munnen och torrheten var vidrig. Slutade och nu har jag minnesluckor från den tiden.

• cissi82

Min man började äta dom för ett år sen ca. Dom två första veckorna va hemska. Han mådde jättedåligt och sprang på toan hela tiden...hoppas dom hjälper för dig som dom gör för min man nu, lycka till!

• Anonym (erfaren)

läkare har säkert sagt att du ska börja med halva tabletten och sedan hela.. Men du kommer känna enormt mkt bara på en fjärdedel så trappa upp i lååååg dos, sertralin/zoloft är välbeprövad men ...många har gjort dumma saker med deom också. Titta gärna på gratisdokumentärerna Who cares in Sweden. Jag slutade med mina efreråt.

Svar på tråden Biverkningar av Sertralin (Zoloft)