• Estocolmo

Vi kan inte få barn.

Hej!
    Jag och min sambo kan inte få barn.
    Jag är 33 år och man och min sambo är 51 år och kvinna. Vi bor i Stockholm och har en längtan efter ett barn. Hon har barn sedan tidigare men inte jag.
    En tanke vi har haft är att jag skulle genom insemination få barn med någon kvinna som vill ha barn eller ett lesbiskt par. Och då ha delad vårdnad. Såklart måste man ju träffas och känna förtroende för varandra.

Så jag tänkte jag testar och starta en tråd här inne och se om det finns någon som skulle kunna vara intresserad ;)

Ha en bra dag hur som helst!

• Svar på tråden Vi kan inte få barn.
  • Långbenopluto

Är man 51 år så har naturen ordnat det så att det inte ska komma några barn.

Väljer du att stanna med en partner som är 51 år så får du göra valet att bli utan barn.

• Lottalottas2

Det finns en orsak till att man inte ska skaffa barn i 50-årsåldern. Personligen är jag tacksam för den. (Som gör att jag slipper allt slask med mens och magvärk och elände varje månad.)

• Ellie

Mm, fast det är ju TS som skall ha barn med en annan kvinna och delad vårdnad/umgänge. Hade TS varit kvinna hade han kunnat inseminera sig och skaffa barn på egen hand. Sedan kan man leva med vem man vill. Det är väl knappast så att TS partner är dålig för barnet bara för att hon är äldre? Hade det tvärtom varit kvinnan som var 33 år och mannen som var 51 hade de ju kunnat skaffa egna barn.

• Estocolmo

Tycker ni första två var lite väl hårda, ni får såklart tycka vad ni vill men jag vet att ett barn skulle ha det bra hos oss. sen får ju faktiskt 50 plus barn naturligt ibland tyvärr kan inte min sambo få det.
    och som Ellie(?) skrev så är ju jag bara 33 och det är ju jag som skulle bli pappa med någon annan kvinna som skulle bli mamma. Hennes ålder har ju jag inte ens nämnt och inte är det det som jag tänker är viktigast heller även om det säkert vore bättre om hon var i typ min ålder.

Min sambo skulle alltså bli Bonusmamma, det skrev jag aldrig iofs.

• Lottalottas2
    Estocolmo skrev 2016-06-08 22:00:14 följande:

Tycker ni första två var lite väl hårda, ni får såklart tycka vad ni vill men jag vet att ett barn skulle ha det bra hos oss. sen får ju faktiskt 50 plus barn naturligt ibland tyvärr kan inte min sambo få det.
    och som Ellie(?) skrev så är ju jag bara 33 och det är ju jag som skulle bli pappa med någon annan kvinna som skulle bli mamma. Hennes ålder har ju jag inte ens nämnt och inte är det det som jag tänker är viktigast heller även om det säkert vore bättre om hon var i typ min ålder.

Min sambo skulle alltså bli Bonusmamma, det skrev jag aldrig iofs.

Jag är inte hård, jag säger bara som det är.
    Är själv 50+ och inget skulle kunna få mig att bli småbarnsmorsa igen, och ännu mindre  att bli "bonusmamma".

• NKmamma

Tycker att du är naiv som tror att man kan känna förtroende för varandra på kort tid, för jag antar att det är lite bråttom.
    Bättre då att ta hjälp av en surrogatmamma eller äggdonation utomlands. 
    För surrogat är inte tillåtet i Sverige och äggdonation är din sambo för gammal för i Sverige.

• Estocolmo

fast du säger ju inte som det är. det föds barn av 50+ tämligen ofta. var en 60åring nyligen i gbg som fick barn.
    Jag frågade inte om vad du vill tyvärr, försök tänk på att alla människor är olika.

• Jamas

Jäklar vilka dömande svar. Hade tvärtom mannen varit 51 år och kvinnan 31 år hade ingen höjt på ögonbrynen...hoppas ni får chansen att skapa den annorlunda men lyckliga familj ni önskar, TS.

• Lottalottas2
    Jamas skrev 2016-06-08 22:23:37 följande:

Jäklar vilka dömande svar. Hade tvärtom mannen varit 51 år och kvinnan 31 år hade ingen höjt på ögonbrynen...hoppas ni får chansen att skapa den annorlunda men lyckliga familj ni önskar, TS.

Där har du fel, jag hade höjt på ögonbrynen då också.
    Jag tycker att det är fel mot barnen att skaffa dem så sent, även som pappa.
    Enda skillnaden vore att de troligtvis hade kunnat skaffa biologiska, egna barn.
  • NKmamma
    Lottalottas2 skrev 2016-06-08 22:34:00 följande:
    Enda skillnaden vore att de troligtvis hade kunnat skaffa biologiska, egna barn.
  • Ellie
    Lottalottas2 skrev 2016-06-08 22:34:00 följande:
    Människor är ju olika. Vissa har 10 olika sjukdomar och 30 olika läkemedel vid 50 års ålder, och dör 10 år senare. Andra är fullt friska, springer Göteborgsvarvet när de är 72 och lever till de blir 98. Förhoppningsvis känner man sig själv tillräckligt väl för att veta om man orkar med små barn eller inte (TS sambo har ju barn sedan tidigare och vet vad det innebär). Sedan finns ju ingen garanterad livslängd för någon, men man blir inte automatiskt en sämre förälder för att man är 50.
  • Pimpinellan
    Estocolmo skrev 2016-06-08 22:14:16 följande:
    fast du säger ju inte som det är. det föds barn av 50+ tämligen ofta. var en 60åring nyligen i gbg som fick barn.
    Jag frågade inte om vad du vill tyvärr, försök tänk på att alla människor är olika.
    Och 99,99% av dom har gjort äggdonation för med egna ägg är det i det närmaste omöjligt få barn efter 50,ja redan vid 45 är det extremt svårt. Vid 60 100% omöjligt med egna ägg, den äldsta mamman som fått barn med egna ägg var en engelsk kvinna för rätt länge sen som var 58. Så mitt förslag är äggdonation. Oftast är gränsen 50, men det finns kliniker som gör på ännu äldre.
  • Stigilaya

Hej

Jeg ser du måske kunne være interesseret i en surrogatmamma

Jeg arbejder med stamcelle behandlinger i Ukraine, klinikken har en fuld IVF afdeling og Surrogatmamma.
    Hvis i vil se mere kan i se på denne hjemmeside.
    www.ilaya.dk

Mvh
    Stig 

Svar på tråden Vi kan inte få barn.