• Anonym (mimmi09)

dricker på antabus.

Tar antabus tre gånger i veckan på mottagning.

Men dricker lite varjge helt.

Dock i mindre mängder än vanligt.

Är det farligt att göra det?

Det håller mitt missbruk i snack.

Men på sikt vad kan hända?

Dricker bara 7,2 ca tio st på lördagen. Dålig hela söndagen.

• Svar på tråden dricker på antabus.
  • Anonym (gör inte så)
    Anonym (mimmi09) skrev 2016-06-07 07:10:20 följande:
    Jo det hjälper ju mig att få vardagaen att funka.
    Helgerna är jobbig att ta sig genom hoppas på att sommaren har hört isoleringen på helgerna.
    Rätt tråkigt att sitta inne på sommaren och dricka. Dricker aldrig ute bland folk.
    Kanske du skulle ta och sluta plåga dig igenom dessa jobbiga helger genom att inte dricka då?
  • klyban
    Anonym (mimmi09) skrev 2016-06-07 07:10:20 följande:
    Jo det hjälper ju mig att få vardagaen att funka.
    Helgerna är jobbig att ta sig genom hoppas på att sommaren har hört isoleringen på helgerna.
    Rätt tråkigt att sitta inne på sommaren och dricka. Dricker aldrig ute bland folk.

Du kanske ska ta dig en funderare på om du vill må så dåligt varje helg.
    Om det är nyttigt för kropp och lever, det är det knappast.
    Men det är ditt val du gör, så du får stå ditt kast om det faller inte så väl ut.

• Anonym (mimmi09)

Det är mest ensamheten som gör att jag dricker på helgerna som en dum vanna.

Sen må puss hela söndag med rädsla att inte komma iväg till det jag ska och tycker om i veckan.

• Anonym (mimmi09)

Något tips på vad man kan göra i helgen?

Skulle bara skönt att inte må piss hela söndagen.

• klyban
    Anonym (mimmi09) skrev 2016-06-07 16:17:27 följande:
    Något tips på vad man kan göra i helgen?
    Skulle bara skönt att inte må piss hela söndagen.

Ta en jävligt lång promenad, och filosofera lite vad du kan göra utan alkohol.
    Att sluta med alkohol, kräver att man kommer fram till att nu är det bra och ingen mer alkohol för mig.
    Och då vad man kan göra istället.
    Finns genvägar, men inget jag rekommenderar eller säger i ett öppetforum som familjeliv.

• Anonym (mimmi09)

Blir så rastlös. Liksom som hjärnan har planerat in att supa på helgen. Får nästan panik på måndagen om jag inte har drukigt på helgen men enorm lättnad att jag ej drack på helgen för jag kommer må bättre hela veckan om jag ej drack.

• Anonym (mimmi09)

Helgen för fy fan. Rastlös gymmet öppnar inte från och med 10:00.

Vad gör man nykter en helg?

• Anonym (Jobbar med missbruk)

Ta inte antabus om du inte tänkt sluta dricka. Ta istället campral eller alotal som hjälper mot bland annat suget. Be socialtjänsten om hjälp, någon kanske kan komma och blåsa dig på helgen? Öka din dos hos läkaren så du inte kan dricka igenom. Det finns massvis av saker du kan göra åt din situation ifall du nu INTE vill dricka. Du kanske ska gå någon typ av återfallsprevention?

• Anonym (mimmi09)

Sen har jag fått via soc återfalls gruppen. Hjälpte så där. 8 månader på behandlingshem hjälpte inte.

Gruppboende för missbrukat hjälpte inte.

Detta är det enda som hjälper jag är nykter på dagarna och kan sköta mitt jobb.

Testat campral med mera. Kände ingen större skillnad.

• Anonym (..)

Det enda som håller mig ifrån att dricka är mina barn (vuxna) Genom att inte dricka visar jag dom respekt och att dom är mycket viktigare än alkoholen. Snart inne på det fjärde alkoholfria året.

• Anonym (mimmi09)

Har ju inget att hålla mig nykter för förutom mitt jobb.

Det blev 6st är 7 %päroncider.

Nu blir jag inte ens till på det..sen brukar jag aldrig dricka cider så det kommer ta tid.

• klyban

Det finns sätt att sluta med alkohol, dock nått som inte går skriva i detta forumet.
    Detta upptäcktes i ett experiment på 50-60 talet där, 75% av de som var med i studien slutade med alkohol från en dag till annan.
    Och helt frivilligt.

• Anonym (Jobbar med missbruk)

Vad tror du om att gå till läkaren och säga att du dricker igenom på antabus och att du vill höja dosen?

• Anonym (mimmi09)

Äter redan den högsta dosen.

Men lördags blev jag jätte dålig till och med röd om låren.

Det är ganska positivt det. Ska inte dricka denna helg. Så dålig vill jag inte bli igen.

Svar på tråden dricker på antabus.