• siri24

första besöket på ivf klinik, falun

Nu har vi äntligen våran remiss gått iväg och vi har fått tid för första mötet på ivf kliniken, är det någon som vet vad man brukar göra på första mötet hos kliniken? 

Min man har tidigare lämnat 3 spermaprover hos lasarettet ska han ändå lämna ett på första mötet? han är lite nervös inför detta Flört dom har även tidigare gjort vul på mig tidigare på lasarettet, ska det ändå göras igen? 

tacksam för alla svar, även från dom som varit på första besöket på andra kliniker än falun  Solig 

• Svar på tråden första besöket på ivf klinik, falun
  • Marre22

Vi var på privat konsultation i Falun, men tror inte det skiljer sig så mycket.

Man gick igenom mina journaler, läkaren ställde frågor, vi ställde frågor, ett VUL gjordes på mig. Sambon behövde inte lämna spermaprov.

Efter läkarbesöket brukar man få träffa en Bm/sjuksköterska som går igenom den praktiska delen av IVF-processen. Typ sprutor, läkemedel, ta de prover som behövs, papper och rutiner.

Lycka till!

• siri24

Tack Marre22 för svar, varför valde ni privat? är det någon skillnad, bättre? 

tack snälla och hoppas att det gått bra för er! :) 

• Marre22

Nej, jag tror rakt av inte att det är bättre - jag vet att det är samma behandling.

I mitt fall så är det inte utrett att vi har svårt att bli gravida, snarare tvärtom.

Vi testar om IVF kan ge oss svar på varför vi drabbas av upprepade missfall.

• siri24

jaha, okej! ojdå, va tråkigt! :( hoppas verkligen det funkar bättre den här vägen för er och att det nu ska lyckas! :) {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden första besöket på ivf klinik, falun