Kollega som låtsas vara sjuk..
Hej! Igår ringde min kollega mig och frågade om jag kan tänka mig ta hans pass på lördag kl 15-22 då han ville vara ledig för nån fest lr vad det var.. Jag sa då nej tyvärr då jag redan jobbar 8-15 på lördag och det skulle betyda 14timmars arbetsdag för mig. Jag har två barn hemma som jag gärna vill hinna träffa på lördag plus att jag är gravid och känner att det blir alldeles för slitigt o tungt med en sån lång dag. (Arbetar som personlig assistent). Han sa iaf att det var hel ok och att han förstod. Idag så ringde dom från kontoret och meddelade mig att min kollega inte kommer jobba på lördag för att han är sjuk. Vilket innebär att jag som arbetar passet innan kommer att beordras att stanna kvar nästa pass om ingen annan kan jobba. Jag förstår att jag kan bli beordrad när någon fattas, man kan ju inte lämna farbrorn alldeles ensam. MEN när jag vet så säkert att min kollega inte är sjuk, att han bara vill ut och supa med sina polare så känns det jäkligt surt. Min fråga! Får jag berätta att han inte är sjuk lr är det "fult"? Antar att dom inte kan neka honom att vara hemma då dom inte kan bevisa att han är frisk men vill ändå få fram hur han faktiskt beter sig! (tror inte det är första gången heller) Jag tycker att det är jättefult gjort, hade förstått om det varit nå viktigt han behövde göra men det vet jag ju att det inte är..