• Preggo151220

Göra sig av med katt

Någon som vet om de finns något ställe man kan lämna bort sina katter till? Som tar hand om dem och sedan hittar nytt hem. Kan inte längre ha kvar mina, men avliva är inget alternativ. Har hittat ett ställe men dom hade fullt. Snälla ge mig tips. Vart i Sverige eller pris spelar ingen roll! Tack!!!

• Svar på tråden Göra sig av med katt
  • viseversa

Varför kan du inte ha kvar dina katter? Är dom rumsrena? Hur gamla? Ras? Lägg ut på blocket och hopps någon vill ta hand om dom.

• viseversa

Och nej katthem tar inte emot katter. Det finns redan så många hemlösa oönskade katter så....

• njursten
    viseversa skrev 2016-05-30 11:54:42 följande:

Och nej katthem tar inte emot katter. Det finns redan så många hemlösa oönskade katter så....

Konstigt då att ett katthem tog emot min tjej som jag vart tvingad att göra mig av med...
  • Fröken Apelsin
    njursten skrev 2016-05-30 12:08:26 följande:

Konstigt då att ett katthem tog emot min tjej som jag vart tvingad att göra mig av med...

Det är inte alls konstigt, katthemmen kan i undantagsfall och i mån av plats ta emot ägda katter, men generellt sätt vill de inte göra det. En ägd katt har ju en ägare och den ägaren bör ta sitt ansvar tycker man.

Ts, sätt ut en annons på Blocket. Ta flera bra bilder och betala så din annons kommer högst upp varje vecka. Ta inte första bästa person som hör av sig, det finns många idioter på Blocket. Hör också med alla dina vänner och bekanta, kollegor och andra du kan komma att tänka på. Det finns också olika omplaceringsgrupper på Facebook.
  • Bibbidi
    njursten skrev 2016-05-30 12:08:26 följande:
    Beror nog på hur fullt katthemmet är. Men det vanliga är att de inte tar emot, utan bara tar emot tex övergivna katter exc. 

TS ring runt till katthemmen i närheten dit du kan pendla, sätt in annons på blocket och i tidningen. Lägg upp en förfrågan på facebook exc. Lycka till!
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • njursten
    Fröken Apelsin skrev 2016-05-30 12:17:35 följande:
    Det är inte alls konstigt, katthemmen kan i undantagsfall och i mån av plats ta emot ägda katter, men generellt sätt vill de inte göra det. En ägd katt har ju en ägare och den ägaren bör ta sitt ansvar tycker man.

Ts, sätt ut en annons på Blocket. Ta flera bra bilder och betala så din annons kommer högst upp varje vecka. Ta inte första bästa person som hör av sig, det finns många idioter på Blocket. Hör också med alla dina vänner och bekanta, kollegor och andra du kan komma att tänka på. Det finns också olika omplaceringsgrupper på Facebook.
    Okej... Tänkte bara på föregående talares svar när jag skrev :)
  • Fröken Apelsin
    njursten skrev 2016-05-30 13:50:58 följande:

Jag vet, och jag talade om varför föregående talare hade rätt. :)
  • viseversa
    njursten skrev 2016-05-30 13:50:58 följande:
    Jaha? Men man kan vwrklugwn inte ta detta för givet. Det är extremt ovanligt att dom tar katter från ägare som "tröttnat" så att dom tig din katt hör snarare till ovanligheterna skulle jag påstå. Du skulle bara veta hur ofta folk ringer till katthem och frågar om dom kan ta deras katter pga "förändrade familjeförhållanden" som det brukar kallas. Fast dom egentligen inte vill ta sitt ansvar som djurägare längre.
  • Preggo151220

Ja provade två olika ställe ett hade fullt och ett tog inte emot katter som har ägare. Slutade med att jag hittade en bekant som kunde ta dom så bättre kunde de inte bli :) tack för svar!!! :)

Svar på tråden Göra sig av med katt