• Anonym (Tänd)

Tänd på 35 år äldre kollega.

Känner mig lite som en galning.
    Har alltid varit tänd på lite otippade personer. Ibland går det som jag vill, ibland inte. Kan börja med att säga att jag är en kvinna i 20-årsåldern.

Verkar som jag tänder lätt på nya bekanta som börjar bli närmare vän.
    Jag har nyligen varit tänd på min allra bästa vän som jag lärde känna för två år sedan. Hon är tio år äldre än mig. Var helt besatt av henne och hon flörtade tillbaka ganska mycket men det blev inte mer än så. Nu har vi tagit lite avstånd tills vidare.
    Nu är jag plötsligt tänd på min äldre kollega, också en kvinna. Vi har börjat bli lite närmare vänner och nu börjar jag få känslor för henne.. Hon är 35 år äldre än mig. Ja, helt sjukt.. Jag har börjat tänka på henne ganska intensivt nu också. Börjar med vänskap och hur kul det är att vi blivit nära vänner, sedan går det över till sexfantasier.

Det verkar som om det händer mig ganska ofta när jag träffar nya bekanta som kemin stämmer bra med. Utseende spelar aldrig roll, endast personlighet och vissa detaljer som jag fäster mig vid.

Är det något lätt fel på mig.. Någon som känner som jag? Ibland känner jag mig lite som en galning och tycker synd om de som råkar ut för mina "drömmar"..
    Ofta är det kvinnor jag drömmer om, för det mesta och särskilt nu.
    När jag var i tonåren drömde jag också om äldre, men då även män. Hade drömmar om en bästa väns pappa och fick till det med honom till slut. Kändes hemskt efteråt.

Men känner mig onormal. Tänder nästan bara på de som är mycket äldre. Känns lite som att jag vill ha en "modersgestalt" fast med sex & gos inräknat. Vet inte ens om det är sexet jag behöver egentligen, vet inte vad jag behöver. Spänning eller kärlek. Lever redan i ett förhållande med en ganska jämnårig man. Vi har barn, kärlekslivet är lite dött men lever än. Vi träffades när jag var mycket ung, var nog på tok för tidigt att binda sig men det blev så bara. Vi har två barn, lite större nu.

Är jag en hemsk galning? Drömma är ju inte fel kanske, men jag vill så mycket mer. Någon annan som också sexdrömmar om otippade personer?

Har varit sugen på tjejer länge, sedan jag var liten. Ångrar ofta att jag träffade en man. Oftast så är det tjejer jag varit kär i. Många gånger. Män är mer sällan.

• Svar på tråden Tänd på 35 år äldre kollega.
  • germx

Det är inget fel på dig, och du är inte onormal.
    Att bli förälskad i personer man tycker om är inget konstigt, oavsett ålder och kön.
    Och när man känner en attraktion till någon är tanken på sex inte helelr så längt borta.
    Många, inklusive mig, hinner ha många relationer, förälskelser och snuskiga fantasier om otaliga personer i ens närhet.

Om du nu känner att du har en dragning mot kvinnor, så är det ju inget fel med det heller. Du får såklart kalla dig bisexuell om du vill, eller binyfiken, som många gillar. Men det är ju helt upp till dig om du vill köra med sådana stämplar.
    Att det blir mer fantasier om just kvinnor nuförtiden behöver ju inte vara så konsigt heller. Det kan ju såklart komma sig av olika anledningar, men en kan ju vara det faktum att du har en man, och inte har det behovet av att fantisera om män, då du redan har en sådan. 
    Det är ju ofta intressantare att fantisera om de saker som är ovanliga för en själv, eller som känns mer förbjudna.

Sedan är ju frågan att leva ut diverse fantasier en helt annan sak.
    Det kan jag ju också skriva en mindre artikel om.
    Att bli kär i någon annan än sin partner är helt naturligt. Att vara kär i flera personer samtidigt är också helt naturligt. Men att hantera dessa situationer kan vara svårt. Speciellt om man gärna vill leva ut sina känslor utan att såra någon.

Många killar har överseende med kvinnor som gillar kvinnor lite vid sidan av, kanske för att de själva har fantasier om det och tycker att det är spännande.
    Men att agera ut saker i hemlighet är ju sällan något som uppskattas av ens partner när de får reda på det hela.

Nu har jag glömt bort vad frågan var... är du normal? Ja!

Svar på tråden Tänd på 35 år äldre kollega.