• Jan Holmström

    Oidentifierbart ljusfenomen i skyn

    Hallå i stugan!

    Tidigare ikväll, promenerandes tillsammans med min fru, bestämde jag mig för att fotografera lite då panoramat över Malmö såg så underbart vackert ut med solen på sin nedgång under de glimmrande stjärnorna som sakta men säkert började späcka nattahimmeln. Jag tänkte ta ett femtiotal bilder med min iPhone S6 som jag sedan i sedvanlig ordning brukar gå igenom på datorn men redan efter ett dussin tagna bilder fylldes skyn av ett ljus jag (eller min fru) aldrig sett förr. Jag lyckades turligtvis nog fånga det på bild så ska få upp det så småningom när jag fattar hur iPhone S6 fungerar (nyköpt telefon så det tar ett tag innan jag får ett humm om det).

    Har spenderat den senaste timmen på att researcha lite om himlafenomen men hittar inget som stämmer överens med vad jag och min fru bevittnade ikväll. Inte ens norrsken ser ut som det vi såg.

    Ska försöka få in bilderna imorgon efter jobbet. Skulle vara kul om det visade sig att någon annan som befann sig i Malmötrakten ikväll såg detsamma som vi såg! Hur upplevde DU det isåfall? Vad tror DU att det kan ha varit som uppenbarade sig för oss? Jag är lite inne på utomjordingar...

    Diskutera! Skall hitta min mikroUSB-sladd under tiden.

    Jan

  • Svar på tråden Oidentifierbart ljusfenomen i skyn
  • Kerubmamman

    Har du lyckats få ut några bilder från telefonen? Det låter spännande. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Aniiee

    Tja, att du överhuvudtaget kan få solnedgång och stjärnor samtidigit i Malmö är ju ett fenomen så fantastiskt att ESA lär vara intersserade.....


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Jan Holmström
    Aniiee skrev 2016-05-27 20:51:23 följande:

    Tja, att du överhuvudtaget kan få solnedgång och stjärnor samtidigit i Malmö är ju ett fenomen så fantastiskt att ESA lär vara intersserade.....


    En påminnelse om -- och ett stort tack för -- den gången du totalförstörde min kvalitetsladdade tråd med en skvätt bittersarkasm. Tråkigt att återvända till forumet och få påminnas om den låga bottennivån som ditt inlägg ovan är ett praktexempel för.

    Tänk dig för nästa gång. Gissar att ditt liv är sådär.

    Jan
Svar på tråden Oidentifierbart ljusfenomen i skyn