Är killar kåtare än tjejer?
Generellt sett.
Generellt sett.
En genusforskare sa en gång att kvinnor uppfostras att knipa med benen, män uppfostras att bli sexuellt inkontinenta.
Att jämföra med djur är knepigt. Men hanen kan sprida sin säd och vinner fördelar med det. En kvinna kan bara föda ett barn i taget och måste försäkra sig om att just den här hanen kommer att skydda henne och hjälpa till med matförsörjningen.
Sen lagras det där på socialt under historien. Men det speciella med människodjuret är att vi faktiskt kan påverka vårt beteende och utvecklas.
Traditionella män ska ha många kvinnor, det ger status. Traditionella kvinnor ska hålla på sig och i värsta fall använda sitt kön som påtryckningsmedel. "Diska så får du ligga", typ. (Obs! Skämt!)
Häradsbetäckare kontra madrass.
Män är kåtare om man ser till accelerationstiden, från noll till hundra på kort tid. Men sedan peakar de flesta snabbt. Kvinnor är kåtare om man ser till helheten, när de känner sig trygga med sin sexpartner som främjar och triggar deras lustar och fantasier. Då känns deras behov av intimitet och orgasmer oändliga. Det gillar jag.
om vi pratar generellt sätt så stämmer det till 100%
om inte skulle varannan prostituerad vara man,
men kvinnor söker ju aldrg sex utan krav.
Som jag ser det är problemet att tjejerna kan stänga av och sätta på lusten när de vill. Vi killar har alltid vår kust på, för vi vet aldrig när tjejerna har lust.
Som jag ser det är problemet att tjejerna kan stänga av och sätta på lusten när de vill. Vi killar har alltid vår kust på, för vi vet aldrig när tjejerna har lust.
Tveksamt. Män kanske är mindre selektiva, men själva lusten saknar i varje fall inte jag. Jag tänker på sex säkerligen 10 ggr per timma minst. Sedan gör inte det att jag automatiskt vill ligga med alla.
Diskussioner som denna har en tendens att bli polariserade.
Vad beror då detta på? Ett enkelt svar är att vi har väldigt lätt för att separera sexualiteten från andra känslor. Vi ser sexualiteten som skild från vårt jag.
Vi talar om lusten som om det var ett fenomen som låg utanför oss själva. Att vi är slavar under lusten. Allt detta är missförstånd.
Vi är individer där vårt JAG är summan av alla våra känslor och erfarenheter.
Vi har en fri vilja och kan därför till viss del påverka vår persona. Är man som person ok med att låta lusten styra vårt liv så går den det. Är man däremot en person som låter förnuftet styra så agerar man på ett annat sätt.
Det har mycket lite med genus att göra.