• Anonym (Sex)

Är killar kåtare än tjejer?

Generellt sett.

• Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?
  • Anonym (Nike Tusan)
    Mayjel skrev 2025-01-26 01:51:57 följande:
    Snarare är de upphovet till en sådan kultur. Det är inte kvinnor som hävdar att runtpippande män är några kungar precis. Tvärtom så kan jag säga att såna män sjunker i aktning. Män som ser kvinnor likt leksaker att "förbruka" och sedan kasta bort. Det är en riktigt sjuk syn att att ha på kvinnor. Misogynt så det bara skriker om det. 
    Tror inte att det är mäns promiskiösitet som sätter stopp för kvinnors sexualitet.

patriarkala samhällen som begränsar kvinnors rörelsefrihet (och sexualitet) gällande ekonomi, trygghet och frihet är boven i det hela.

Mäns promiskuösa inställning (i jämförelse med kvinnor) är bara en del eller en förlängning av ett patriarkalt samhälle. Kvinnor förväntas vara mer "ansvarstagande" framförallt över sig själva då det är där deras egentliga värde ligger. I stora drag naturligtvis.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Dr Larsson) skrev 2025-01-24 14:57:58 följande:

En genusforskare sa en gång att kvinnor uppfostras att knipa med benen, män uppfostras att bli sexuellt inkontinenta.

Att jämföra med djur är knepigt. Men hanen kan sprida sin säd och vinner fördelar med det. En kvinna kan bara föda ett barn i taget och måste försäkra sig om att just den här hanen kommer att skydda henne och hjälpa till med matförsörjningen.

Sen lagras det där på socialt under historien. Men det speciella med människodjuret är att vi faktiskt kan påverka vårt beteende och utvecklas.

Traditionella män ska ha många kvinnor, det ger status. Traditionella kvinnor ska hålla på sig och i värsta fall använda sitt kön som påtryckningsmedel. "Diska så får du ligga", typ. (Obs! Skämt!)

Häradsbetäckare kontra madrass.

Finns det någon genusforskare som forskar om testosterons effekt på transmäns sexualitet?
    Kan de förklara ökad muskelvolym och inkontinens med genus?

• Mayjel
    Anonym (Nike Tusan) skrev 2025-01-26 02:43:23 följande:
    Tror inte att det är mäns promiskiösitet som sätter stopp för kvinnors sexualitet.

patriarkala samhällen som begränsar kvinnors rörelsefrihet (och sexualitet) gällande ekonomi, trygghet och frihet är boven i det hela.

Mäns promiskuösa inställning (i jämförelse med kvinnor) är bara en del eller en förlängning av ett patriarkalt samhälle. Kvinnor förväntas vara mer "ansvarstagande" framförallt över sig själva då det är där deras egentliga värde ligger. I stora drag naturligtvis.
    Har inte påstått detta heller. Det är snarare deras hycklande och sexistiska attityd kring kvinnors sexualitet som ställer till det för oss alla. 
  • Anonym (Biggus)

Män är kåtare om man ser till accelerationstiden, från noll till hundra på kort tid. Men sedan peakar de flesta snabbt. Kvinnor är kåtare om man ser till helheten, när de känner sig trygga med sin sexpartner som främjar och triggar deras lustar och fantasier. Då känns deras behov av intimitet och orgasmer oändliga. Det gillar jag. 

• Anonym (bocken)

om vi pratar generellt sätt så stämmer det till 100%

om inte skulle varannan prostituerad vara man,
    men kvinnor söker ju aldrg sex utan krav.

• Freddie K

Som jag ser det är problemet att tjejerna kan stänga av och sätta på lusten när de vill. Vi killar har alltid vår kust på, för vi vet aldrig när tjejerna har lust.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • ClumsySmurf
    Freddie K skrev 2025-02-22 13:23:17 följande:

Som jag ser det är problemet att tjejerna kan stänga av och sätta på lusten när de vill. Vi killar har alltid vår kust på, för vi vet aldrig när tjejerna har lust.

vad menar du med stänga av och sätta på lusten?
  • Anonym (Mysan)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-22 19:05:38 följande:
    vad menar du med stänga av och sätta på lusten?
    Det under jag också 
  • Anonym (gg)

Tveksamt. Män kanske är mindre selektiva, men själva lusten saknar i varje fall inte jag. Jag tänker på sex säkerligen 10 ggr per timma minst. Sedan gör inte det att jag automatiskt vill ligga med alla.

• Anonym (gg)
    Freddie K skrev 2025-02-22 13:23:17 följande:

Nej den går inte att stänga av, vi bara visar den inte.
  • Anonym (Dr Larsson)
    Anonym (gg) skrev 2025-02-25 08:58:14 följande:
    Nej den går inte att stänga av, vi bara visar den inte.
    Varför gör ni inte det?
  • Tyra myra

Diskussioner som denna har en tendens att bli polariserade. 

Vad beror då detta på? Ett enkelt svar är att vi har väldigt lätt för att separera sexualiteten från andra känslor. Vi ser sexualiteten som skild från vårt jag. 

Vi talar om lusten som om det var ett fenomen som låg utanför oss själva. Att vi är slavar under lusten. Allt detta är missförstånd.

Vi är individer där vårt JAG är summan av alla våra känslor och erfarenheter. 

Vi har en fri vilja och kan därför till viss del påverka vår persona. Är man som person ok med att låta lusten styra vårt liv så går den det. Är man däremot en person som låter förnuftet styra så agerar man på ett annat sätt.

Det har mycket lite med genus att göra.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?