• Längtar88

Easywalker mini by mosey

Någon som testat denna vagn? Är så nyfiken och sugen på den.

Vill ha en:

Lättkörd med svängbara framhjul

Liten

Från bilstol, liggdel, sitt bakvänt till sitt framväxt

Teleskophandtag

Stabil

Kunna ta långa kliv utan att sparka vagnen även fast jag och sambon är långa

Och som håller alla år!

Vad jag kan läsa mig till är de här rena drömvagnen. Men kan inte känna och provköra då ingen butik här säljer vagnen. Och är den väldigt låg, så de blir jobbigt ta i och ur bebis?

Andra nackdelar?

Tacksam för svar.

/tittar i goooood tid haha

• Svar på tråden Easywalker mini by mosey
  • Amiralen82

Hej,

Vi har köpt den, dock ännu inte invigt den på riktigt eftersom bebisen inte kommit än (bf på tisdag).

Det här är vårt tredje barn och då det var helt oplanerat så hade vi gjort oss av med våra tidigare vagnar. Vi hittade inget "roligt" i ortens enda babyaffär och ville inte lägga några gigantiska summor på vagn så det här kändes som ett bra alternativ. Beställde från Holland och betalde väl ca 5 500kr inkl frakt för ligg- och sittvagn plus mängder med tillbehör. Det gick supersmidigt!

Till vår femåring hade vi en brio go och jämfört med den känns nya vagnen klen.. Annars verkar den väldigt smidig.

Saker som jag tänkt på hittills är följande:

Liggdelen är ganska liten och känns lite trång. Väldigt mysig, men lite svår att fälla upp ordentligt (man drar i ett snöre under liggdelen).

Trög att fälla upp och ner men det blir förhoppningsvis lättare ju fler gånger man gör det.

Trångt att komma åt varukorgen när man i vart fall har liggdelen på.

Korta teleskophandtag. Det får tex inte plats att hänga en skötväska om man har liggdelen på. Vi är inte så långa, men undra hur bra den är om man är lite längre?

Lättkörd.

Mkt för pengarna i förhållande till andra vagnar.

Eh.. Kommer inte på så mkt mer. Nu lät det kanske som att jag är negativ till vagnen men det är jag inte. Man får ju vad man betalat för och vill man ha en liten och smidig vagn så tror jag att den är toppen. Den tar upp sjukt lite plats i farstun iaf :)

• Längtar88
    Amiralen82 skrev 2016-05-22 22:28:28 följande:

Hej,

Vi har köpt den, dock ännu inte invigt den på riktigt eftersom bebisen inte kommit än (bf på tisdag).

Det här är vårt tredje barn och då det var helt oplanerat så hade vi gjort oss av med våra tidigare vagnar. Vi hittade inget "roligt" i ortens enda babyaffär och ville inte lägga några gigantiska summor på vagn så det här kändes som ett bra alternativ. Beställde från Holland och betalde väl ca 5 500kr inkl frakt för ligg- och sittvagn plus mängder med tillbehör. Det gick supersmidigt!

Till vår femåring hade vi en brio go och jämfört med den känns nya vagnen klen.. Annars verkar den väldigt smidig.

Saker som jag tänkt på hittills är följande:

Liggdelen är ganska liten och känns lite trång. Väldigt mysig, men lite svår att fälla upp ordentligt (man drar i ett snöre under liggdelen).

Trög att fälla upp och ner men det blir förhoppningsvis lättare ju fler gånger man gör det.

Trångt att komma åt varukorgen när man i vart fall har liggdelen på.

Korta teleskophandtag. Det får tex inte plats att hänga en skötväska om man har liggdelen på. Vi är inte så långa, men undra hur bra den är om man är lite längre?

Lättkörd.

Mkt för pengarna i förhållande till andra vagnar.

Eh.. Kommer inte på så mkt mer. Nu lät det kanske som att jag är negativ till vagnen men det är jag inte. Man får ju vad man betalat för och vill man ha en liten och smidig vagn så tror jag att den är toppen. Den tar upp sjukt lite plats i farstun iaf :)

Tack snälla för tiden att kommentera! Nyfiken hur den känns nr du använt den ett tag. Åh vad jag önskar jag kunde känna och klämma på en! Vågar inte köpa annats tror jag. Men som du säger lockar priset
  • Amiralen82

Vi är inga såna som stör oss på smådetaljer men annars hade jag heller aldrig vågat köpa utan att testa.. När har du bf?

Den finns i Eskilstuna om du bor i närheten och vill testa iaf :)

• Längtar88
    Amiralen82 skrev 2016-05-22 23:52:51 följande:

Vi är inga såna som stör oss på smådetaljer men annars hade jag heller aldrig vågat köpa utan att testa.. När har du bf?

Den finns i Eskilstuna om du bor i närheten och vill testa iaf :)

Har inget bf längre, fick MA för inte länge sen. Var i v 12 och hade redan börjat kolla saker efter att fått sett hjärtat slå och skulle börja beställa lite smått efter kub eftersom allt behövde köpas nytt. Nu försöker jag bara hitta positiva associationer och hitta tillbaka till längtan, som en del i att bekämpa rädslan och sorgen som hänger kvar.

Låter till och med knäppare när jag skriver ut de. Men de hjälper. Speciellt nu när jag är lite osäker på om jag redan blivit gravid på nytt...
  • Amiralen82

Åh vad tråkigt, jag beklagar verkligen! I vecka 12 har man ju hunnit hur långt som helst i sina tankar och planer, måste varit jättetufft!

Sen låter det inte alls konstigt att du fortsatt leta vagn osv. Alla sätt att hantera sorgen är ju jättebra så länge de får dig att må bättre. Och tänk vilka genomtänkta köp ni kommer kunna genomföra när ni väl får er bebis :) Håller tummar och tår för att det snart blir ett plus på stickan!

• Längtar88
    Amiralen82 skrev 2016-05-23 00:50:56 följande:

Åh vad tråkigt, jag beklagar verkligen! I vecka 12 har man ju hunnit hur långt som helst i sina tankar och planer, måste varit jättetufft!

Sen låter det inte alls konstigt att du fortsatt leta vagn osv. Alla sätt att hantera sorgen är ju jättebra så länge de får dig att må bättre. Och tänk vilka genomtänkta köp ni kommer kunna genomföra när ni väl får er bebis :) Håller tummar och tår för att det snart blir ett plus på stickan!

Åh vad snällt och skönt att du förstår. Känner mig så fånig :$

Hehe ja nu fick jag ju lite extra tid att kolla runt så hittar jag inte de bästa har jag faila hehe. Håller på att sakta ändra om hemma med så de blir lättare bebisanpassa när det är dags med och alla baby boxar är sparade i en speciell väska jag hängt undan.

Men som sagt, den där vagnen! Fortsätt gärna och uppdatera hur du upplever den efter några testkörningar. :)
  • The one in Blue

Mosey är ju mer en extravagn än något annat. Smidig och så men har för dålig dämpning och är för klen för att köras i annan terräng än trottoarer. En jättebra vagn för bilen och shoppingrundan som komplement till den mer rejäla vanliga vagnen. Priset därefter så klart.

Svar på tråden Easywalker mini by mosey