Har jag fått ett gammalt chassi till min nya kronan city?
Hej!
Idag hämtade jag ut en barnvagn jag köpte för några månader sedan, men som har stått hos återförsäljaren fram tills nu.
Jag köpte den på rea. Det är en kronan city saga forrest (sitt+liggdel) som de sålde med nedsatt pris för att det var ett utgående mönster. Nypris satt som 10990kr och jag betalde runt 8700kr för den.
Problemet jag har nu när jag har börjat titta närmare på den, är att jag inte blir klok på vilken årsmodell det är på chassit. Jag bara antog att det var det senaste chassit, alltså 2016 års modell, men när jag tittar på jämförelsebilder så ser den varken ut som en 2016 eller 2015 års modell ens. Kan ni hjälpa mig lista ut vilken årsmodell det är? Jag googlade, men hittar inga instruktioner på hur jag kan se det på chassit eller i serienumret. Någon barnvagnsblogg skrev att man inte kunde läsa ut det alls. Jag har mejlat Kronan, men de verkar inte jobba helg så jag skriver här och hoppas på ett snabbare svar.
Jag är nämligen rädd att jag har fått betala överpris för ett gammalt chassi som knappt har något andrahandsvärde längre (och dessutom problem med vobblande hjul?).
Om jag har fått ett gammalt chassi, har jag några rättigheter vad gäller reklamation tror ni? Borde jag ha frågat efter vilken årsmodell det var på chassit, eller hade jag kunnat förutsätta den senaste modellen med tanke på priset som var satt?