knarkande pappa, ensam vårdnad?
Hej!
Jag och mitt numera ex har två barn, vi skildes sedan han träffar en mycket yngre tjej och haft förhållande med henne i över ett år bakom min rygg och jag kom på dem i sängen. Jag ska tillägga att hon umgåtts med oss, med mig, varit hemma hos mig, jobbat på vårt gemensamma företag osv osv.
Nu har allt börjat rullas upp, han har börjat använda droger redan medans vi var tillsammans, tillsammans med henne. Från början var det hasch, men snart övergått till kokain och andra tyngre grejer.
Han har tom träffat och köpt knark efter att han hämtat våra barn i skolan. Alltså, de sitter i bilen medans han träffar sin langare?????
Vi är inte klara med bodelningen, jag är kvar i huset och barnen är hos mig. Han träffar dem 2 timmar om dagen ca 3-4 dagar i veckan innan jag slutar jobb. Han har varit på och velat att de skulle sova över hos honom, men jag har vägrat, och har talat om för honom om han vill ha sin dygnsvila med barnen får han vända sig till familjerätten, men då ska både han och hon lämna ett drogtest.
Vad säger ni? Är detta skäl nog att ansöka om ensamvårdnad? Hur ser soc på detta?
Ska tillägga att han numera bor tillsammans med den här tjejen i hans mammas lägenhet (hon bor tillfälligt hos hans mormor) men är fortfarande skriven på vår adress. Han har ingenstans att ta vägen, sitter hos kronofogden och kan inte köpa/hyra en lägenhet. Alltså, mina barn har ingenstans att bo om han skulle ansöka om varannan vecka.
Tacksam för svar