Tumvante skrev 2017-04-27 14:57:24 följande:
Har läst vidare på inläggen.
Oavsett vad, så tror jag att ett barn hellre önskar att få finnas till, och ha en kärleksfull förälder, än att inte existera alls.
det finns lyckliga barn till ensamstående föräldrar. Jag tror att det hänger på föräldern som har barnet. Går man till banken och väljer insemination med donatorsperma, så kan man med all säkerhet säga att barnet är och ska känna sig önskat.
Det enda jag tycker är synd, är att det är svårt för män att få barn som ensamstående. Men så är tyvärr biologin i det hela...
Jo men visst är så. Ja mycket hänger på föräldrarna som ar barnet, det är
hur man är med barnet, vad man ger barnet för förutsättningar och känslomässig stabilitet med mycket mer som kommer att spela in till stor del. Och det här med IVF, ja man har en stor barnlängtan, och barnet kommer till världen och till en eller två föräldrar som har längtat och väntat, det är inget som kommer som en överraskning, det finns ingen tvekan, annars skulle man ha haft chansen under det hela året som man får vänta på en donator. Man utsätter inte sig själv för hela denna process om man INTE vill ha barn. Så jag håller med dig!
Gällande män som har en barnlängtan- det borde finnas någon plats dit både män och kvinnor kan vända sig som är ensamstående men vill ha barn. Väl där får man gå igenom samma/liknande process som på IVF (alltså blodprover, män lämnar sperma som testas efter blodsmittor och sen fryses ner, båda går igenom intervjuer och får träffa kuratorer) och sen "matchas" man ihop baserat på den information man har lämnat, alternativt att man får välja varandra. Under cirka 1 års tid ska man lära känna varandra och sen skaffar man barn ihop. Det behöver inte vara en kärleksrelation utan baserat på vänskap. När barnet väl är fött kan mannen flytta in hos kvinnan den första och viktigaste tiden och efter det har man "delat föräldraskap".