• petterw123

staffordshire bull terrier med annan hund och barn?

Hej, har länge tänkte på att skaffa en staffordshire men varit lite orolig för våran Lilla 8 åriga havanes, tror ni det skulle bli något problem? Läste någon Stans att även fast hundarna ses som lojala familje hundar så har dom inget emot ett rejält slaggsmål :(, vad tror ni?

• Svar på tråden staffordshire bull terrier med annan hund och barn?
  • Dexter dot com

Dom jag känner är ju buffliga och kör på som ångvältar men funkar bra med hundar dom växt upp med. Nya bekantskaper resulterar tyvärr ofta i slagsmål ( särskilt om det är samma kön) om man inte kan läsa sin hund och bryter direkt man ser att det blir spänt.
    Du kommer ju få hålla koll hela tiden så valpen inte är för hårdhänt och kör över den äldre hunden med tanke på olika sätt att leka och olika vikt/kroppsbyggnad.
    Har du bara tiden och kunskapen så tror jag inte det kommer bli några problem :)

• pyssel

Tycker det fungerar bättre när den yngre hunden förblir minst eller blir jämnstor. De ggr vi har haft problem är när den äldre (lilla) hunden fostrat valpen, so far so good, och den yngre sedan växer om och blir brötig och större men inte längre accepterar att sättas på plats av den mindre som fortfarande anser att "gammal är äldst". Så jag hade inte skaffat en staffe som "småsyskon" till en havanais.

Alla hästar hemma
Svar på tråden staffordshire bull terrier med annan hund och barn?