• Lilla My82

Hjälp

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har en tjej som är född 2:a september och hon äter inte mat. Jag har provat att ge henne det mesta men hon tycker inte att något är gott. Hon är intressera, men när jag ger henne smakisar gör hon "inte tycka om" miner och sen vill hon inte ha mer.

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Hjälp
  • Carambolan

Med "smakisar", menar du mosad mat? I så fall kanske du kan testa att istället ge henne en hög med pastaskruvar, ärtor, äppelklyftor, kex eller vad du själv äter vid samma tillfälle.

• Lilla My82
    Carambolan skrev 2016-05-17 16:02:04 följande:

Med "smakisar", menar du mosad mat? I så fall kanske du kan testa att istället ge henne en hög med pastaskruvar, ärtor, äppelklyftor, kex eller vad du själv äter vid samma tillfälle.

Jag har provat med det med men hon plockar inte upp något och stoppar i munnen.
    Limpa äter hon om jag ger henne bitar, smörgåsrån och majskrokar äter hon själv.

Banan tycker hon är gott ett par "tuggor". 
  • prematur mor

Vilken typ av mat ger du. Burkar eller hemlagat. Min son åt endast hemlagad mat medan dottern vägrade allt utom burkar. Om du inte redan provat. Testa det. Dottern åt dessutom fyra månaders burkar upp mot sin års dag. Hade svårt ned bitar pga prematura födsel.

• The one in Blue

Food before 1 is just for fun.

Min dotter var likadan i den åldern. Usch vilken panik jag hade. Det kändes som att hon aldrig skulle börja äta. Men sedan lossnade det. Nästan från en dag till en annan kändes det som. Det är absolut ingen brådska. Fortsätt erbjuda mat men stressa inte upp dig över det. Så här med facit i hand ångrar jag att jag la så mycket energi på att oroa mig.

• Lilla My82
    prematur mor skrev 2016-05-17 18:13:19 följande:

Vilken typ av mat ger du. Burkar eller hemlagat. Min son åt endast hemlagad mat medan dottern vägrade allt utom burkar. Om du inte redan provat. Testa det. Dottern åt dessutom fyra månaders burkar upp mot sin års dag. Hade svårt ned bitar pga prematura födsel.

Har provat båda men jag har inte provat 4 mån. Hon fick rs när det vi precis börjat med smakisar så vi hoppade över 4 mån. Tack
Svar på tråden Hjälp