• Hellylilly

IVF på Sophiahemmet eller St Göran

Hej! Vi gjorde vår fertilitetsutredning på Sophiahemmet. Men IVF skedde på St Göran via landstinget. Nu är det snart dax för den andra försöket med IVF och vi kommer att fortsätta på St Göran, men nu privat. Har då stått i valet och kvalet mellan St Göran och Sophiahemmet.

Är det någon som har erfarenheter av IVF av dessa två kliniker?

Kanske även någon som varit på bägge och som kan jämföra?

/Helena

• Svar på tråden IVF på Sophiahemmet eller St Göran
  • Susodus

Hej, jag har varit på båda. Först SH blev gravid försök 1, sedan gjorde jag 2 syskonförsök på SH innan vi bytte till SG eftersom man där kunde betala för 3-pack, det var ekonomiska skäl. Det tog 6 försök innan jag blev gravid. Sedan barn 3 som jag nu väntar fick jag gnm SH efter 2 + 2 försök (fick avbryta en graviditet i v 18). Jag tyckte båda var bra. De läkare jag hade på SG tyckte jag var suveräna, så när de bytte till SH och SH ändrade sin betalstruktur följde vi med. Jag har väldigt högt förtroende för SH och inget negativt att säga om SG heller, men jag tror att SH lyckats rekrytera de bästa läkarna. Jag upplevde att det var mer kontinuitet på SG att man hade samma läkare, men det får du på SH om du så önskar också.

• vinterbebis12

Har ni bestämt er? Vi väljer också på dessa två kliniker. Har två barn som blev till genom ivf på Fertilitetscentrum. Vill testa SG (pga att det är nära oss) eller SH (bra rykte).

• Sesa1983

Vi är under behandling på St Görans. Jag är inte jätteimponerad av bemötandet vi får. Känns lite som löpande band princip. Vi har inte haft samma läkare hela tiden utan vi har olika varje gång.

• vinterbebis12

Har börjat behandling på st Göran nu och tycker personalen är fantastisk. Varma och engagerade. Är jättenöjd.

Svar på tråden IVF på Sophiahemmet eller St Göran