• valpis85

Hjälp 4 kg på 2 veckor

Är i vecka 37 och ställde mig på vågen och inser att jag gått upp 4 kg på knappt 2 veckor hur är det möjligt??
    Måste ju vara vätska?? för mat och onyttigheter stoppar jag inte i mig en massa mer än lite godis på helgen..
    fötter och händer har svullat nu när det är runt 25 grader ute...
    Är redan överviktig och sammanlagt har jag gått upp 15 kg. några fler som gått upp mycket i slutet av sin graviditet.
    Med första barnet gick jag upp 27 kg och då bara en massa vätska...

• Svar på tråden Hjälp 4 kg på 2 veckor
  • Linnis92

Jag har också ökat mer nu senaste veckorna, är i vecka 37, ökar typ 1 kilo i veckan nu senaste månaden till skillnad från tidigare då jag knappt gick upp något alls. Poff! Sa det bara på vågen en dag.

• Lilleke

Hej, vet inte om jag är ute och cyklar nu, men är inte en så stor viktuppgång, 4 kg på två veckor lite mycket? Speciellt som du har svullnat som du säger också. Jag hade kollat med bm vad hon säger. Så det inte är något fel.

• valpis85

ska till bm på måndag men var där för 2 veckor sedan och då var allt bra...

• Snuttispluttis

Ja, det kan väl vara tecken på havandeskapsförgiftning? Jag hade ringt och kollat för säkerhets skull. Om du var där för två veckor sen så är det ju efter det som den stora viktuppgången har kommit.

Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite :)

• Anonym (farligt)

Kan helt klart vara tecken på havandeskapsförgiftning så ring BM!

• valpis85

Absolut. Som sagt så ska jag dit på måndag så får vi se vad hon säger :) sist olle hon urinen och då va det inget.

Svar på tråden Hjälp 4 kg på 2 veckor