• Loppanloppan

Flera tidiga missfall

Hej,

Fått mitt tredje missfall i vecka 8. Missed abortion, dvs kroppen stöter inte bort det själv. Upptäckt på tidigt UL. Någon som varit med om liknande? Tips?

• Svar på tråden Flera tidiga missfall
  • mli01
    3 mf/halvar skrev 2016-06-11 17:51:10 följande:

1 mf och 2 ma (varav 1 blighted ovum) här. Ingenting funnit i utredningar.

Nu har jag precis blivit gravid för fjärde gången... Har ätit extra mycket vitaminer (och bl.a. magnesium) den här gången.

Vanligt magnesium på Apoteket ? Eller från läkaren ?
  • Anonym (Trombyl)

Hade 3 tidiga missfall varav ett MA. Inför fjärde gången fick jag progestron och trombyl och ut kom en frisk tjej :) lycka till!!

• 3 mf/halvar
    mli01 skrev 2016-06-11 22:26:41 följande:
    Vanligt magnesium på Apoteket ? Eller från läkaren ?
    Köpte själv från apoteket. Magnesium är det ju oberoende av om läkaren skrivit ut det eller man själv köpt från apotek, men det blir väl lite billigare om läkaren skriver recept :)
  • mli01
    3 mf/halvar skrev 2016-06-11 23:20:27 följande:
    Köpte själv från apoteket. Magnesium är det ju oberoende av om läkaren skrivit ut det eller man själv köpt från apotek, men det blir väl lite billigare om läkaren skriver recept :)
    Jo men de finns i "starkare" om läkaren skriver ut
  • 3 mf/halvar

Jaha. Den 4e graviditeten blev den kortaste hittills, "mensen" blev bara några dagar sena. Min man frågade om det finns något man kan göra så jag inte behöver gå runt och ha missfall istället för mens varannan månad, men det finns det visst inte, iaf inte något läkarna kom på.

Förresten tror jag han har fel, är nog gravid redan nästa månad igen, inte varannan månad, bara vi har sex om några veckor Tyst Om det alltså fortsätter som det varit tidigare...

• Anonym (Tjejen)

Hej! Ni som får upprepade missfall och inte lyckas få nån läkare att skriva ut mediciner, det finns hjälp att få !

Får du inte Trombyl 75mg utskrivet så köp Albyl Minor 250mg (receptfritt på Apoteket) Båda innehåller samma sak : Acetylsalisylsyra. En burk med 50 tabletter kostar 38kr.  OBS ! Du måste dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag. Tablettdelare kan man köpa på apoteket.
    www.apoteket.se/produkt/albyl-minor-tablett-250-mg-50-styck-burk-56921/

Får du inte Lutinus utskrivet (progesteron) så finns det receptfri Progesteronkräm att köpa på tex Gravidkollen.se Bruksanvisning på papper följer med.

www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/progesterall-56g-bioidentiskt-progesteron

Lycka till !

• Anonym (försöker)
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-10-05 10:28:45 följande:

Hej! Ni som får upprepade missfall och inte lyckas få nån läkare att skriva ut mediciner, det finns hjälp att få !

Får du inte Trombyl 75mg utskrivet så köp Albyl Minor 250mg (receptfritt på Apoteket) Båda innehåller samma sak : Acetylsalisylsyra. En burk med 50 tabletter kostar 38kr.  OBS ! Du måste dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag. Tablettdelare kan man köpa på apoteket.
    www.apoteket.se/produkt/albyl-minor-tablett-250-mg-50-styck-burk-56921/

Får du inte Lutinus utskrivet (progesteron) så finns det receptfri Progesteronkräm att köpa på tex Gravidkollen.se Bruksanvisning på papper följer med.

www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/progesterall-56g-bioidentiskt-progesteron

Lycka till !

Tack för tipset! När i cykeln börjar man med Albyl? 

Progesteronkräm har jag och har använt när jag var gravid nu sist som tyvärr slutade i MA v13...

• Anonym (Tjejen)

Hej!
    Beklagar verkligen ditt missfall. Har du fått göra någon utredning?

Man kan ta Albyl alla dagar i cykeln. Sluta vid missfall.
    Trombyl/Albyl används för att försöka förhindra proppar
    i moderkakan som kan leda till missfall.

Även Fragminsprutor används för att minska risken för propp i moderkakan
    (och de kan också lösa upp ev bildade proppar).

Kortison (Prednisolon) har vissa fått testa mot missfall för att lugna immunförsvaret från att stöta bort fostret.

Det finns en privatklinik i Stockholm som heter FertilitetPlus
    som kanske kan hjälpa dig skriva ut mediciner.

Lycka till !

• Anonym (försöker)
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-10-05 11:21:55 följande:

Hej!
    Beklagar verkligen ditt missfall. Har du fått göra någon utredning?

Man kan ta Albyl alla dagar i cykeln. Sluta vid missfall.
    Trombyl/Albyl används för att försöka förhindra proppar
    i moderkakan som kan leda till missfall.

Även Fragminsprutor används för att minska risken för propp i moderkakan
    (och de kan också lösa upp ev bildade proppar).

Kortison (Prednisolon) har vissa fått testa mot missfall för att lugna immunförsvaret från att stöta bort fostret.

Det finns en privatklinik i Stockholm som heter FertilitetPlus
    som kanske kan hjälpa dig skriva ut mediciner.

Lycka till !

Haj, haft ett missfall före MA:t...får ingen utredning förrän efter tre här. Och jag är för gammal för IVF genom landstinget. Men kommer söka privat om det inte tagit sig igen vid jul. 

Jag har genomgått hysteroskopi nyligen och sen återbesök och nu ska allt vara jättefint därinne igen. Vet ju inte om nåt var fel innan MA från tidigare, men nu ska iaf chansen vara ok att bli gravid igen. Men vet ju inte vad som orsakar missfallen och vill kunna öka chansen just om det är nån propp på moderkakan eller så. Min mamma fick en propp på moderkakan en månad innan jag föddes som gjorde att jag fick begränsad näring och var liten och dålig när jag föddes. Min dotter hade jag för liten moderkaka till när hon föddes med snitt, hon var även mindre än hon borde varit för veckan. 

Så tänker att det kanske är nåt som händer just med moderkakan och att Albylen kanske kan hjälpa till? Jag börjar med den när mensen kommer då så får vi hålla tummarna för nästa ÄL. 

Tack för övriga tipsen! (bor tyvärr i Gbg så lite långt till Sthlm)

• Anonym (Tjejen)

Hej igen!
    Vet inte om de kan hjälpa med mediciner men
    testa att ringa Sokolova gynklinik i Göteborg och fråga.
    Trombyl och Lutinus kanske de kan skriva ut åt dig i alla fall.
    Har hört att de är jätteduktiga på vul.

Det du beskriver brukar kallas tillväxthämning, så det vore nog bra om du kunde få tag på en läkare som vill skriva ut Fragminsprutor till dig också.
    Man tar dem själv i magfettet, oftast en spruta per dag under graviditeten och i vissa fall några veckor efter förlossningen för att förhindra proppar hos kvinnan.

Lycka till !

• Anonym (försöker)
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-10-05 12:35:30 följande:

Hej igen!
    Vet inte om de kan hjälpa med mediciner men
    testa att ringa Sokolova gynklinik i Göteborg och fråga.
    Trombyl och Lutinus kanske de kan skriva ut åt dig i alla fall.
    Har hört att de är jätteduktiga på vul.

Det du beskriver brukar kallas tillväxthämning, så det vore nog bra om du kunde få tag på en läkare som vill skriva ut Fragminsprutor till dig också.
    Man tar dem själv i magfettet, oftast en spruta per dag under graviditeten och i vissa fall några veckor efter förlossningen för att förhindra proppar hos kvinnan.

Lycka till !

Tack för tipsen, ska kolla om de har tid att prata lite och se vad de säger! 
Svar på tråden Flera tidiga missfall