• anyhere

Bim+5 ingen mens ingen gravidkänsla - cerazett

Slutade med cerazette för 2mån sen och fick mens den 1-5 april. Kände av min ägglossning runt 14-16 april få jag fick massor av älflytningar. Skulle alltså få mens nu den 29 april men ingen mens i sikte.

Har inga känningar förutom mensvärk och spända bröst men de är ju normalt innan mens. Aldrig varit sen innan jag använde cerazett eller under uppehåll.

Tog ett test på bim, clearblue digital, men fet visade negativt. Så min fråga är kan mensen utebli såhär efter cerazett? Är det vanligt att mensen kommer igång för att den utebli? Tänkte ta ett nytt test under dagen eller imorgon men jag har varit gravid tidigare och då hade jag alla möjliga symptom.

• Svar på tråden Bim+5 ingen mens ingen gravidkänsla - cerazett
  • Cyanea

Det är vanligt, ja. Man kan ju ha "mens" regelbundet trots att man inte ägglossar och ägglossningen kan ta några månader att komma igång efter pillerstopp. Mitt råd är att använda ÄL-tester tills du ser att det verkligen blir utslag för ÄL, på det sättet kan du vara mer säker på att du faktiskt kommit igång. Det är fortfarande ingen garanti för att ett ägg faktiskt lossnar, men tydligare än att bara gå på flytningar och datum. 

Lycka till :) 

Svar på tråden Bim+5 ingen mens ingen gravidkänsla - cerazett