• Jossephinee

IVF-kompis(ar) i Malmö

Hej,

Idag påbörjar jag och sambon vår IVF i Malmö. Vår resa hit har tagit 2 år(!).

Finns här något/några andra par som också börjar sin IVF-resa och som vill byta erfarenheter, positiva men kanske även negativa erfarenheter?

Hade varit roligt om ni precis som vi gör det i Malmö men egentligen spelar det ingen roll var i landet ni gör det.

Hälsning Jossan ??

• Svar på tråden IVF-kompis(ar) i Malmö
  • Mirella27

Hej

Är helt ny medlem här så jag hoppas jag gör rätt nu när jag skriver svaret.
    Jag är på samma bana som du. Jag väntar på att starta med IVF behandling. Har fått brev ifrån Karolinska och väntetiden är 6-8 månader. Jag är 34 år idag och min sambo är 30. Det är tydligen mig det är fel på, jag har ingen ägglossning och knappt några äggblåsor. Och min gynekolog jag gick till skickade mig bra vidare utan att ens prata med oss. Så vi är just nu i lite chockat tillstånd faktiskt. V trodde ju att det skulle funka med mediciner men det gjorde det inte :( Så nu sitter vi hemma och fattar ingenting, bara att vi ska vänta 6-8 månader för att få komma på samtal och prata om att börja IVF behandling.

Jag bor i Stockholm förresten men jag skrev här ändå för jag har lixom ingen annanstans o skriva

Med vänlig hälsning

Svar på tråden IVF-kompis(ar) i Malmö