• Anonym (Sandpapper)

Tips för len hud...?

Jag är så dålig på att smörja in mig. Jag behöver något som ger resultat fort. Känner mig skrovlig. Vad ska jag göra? Kvinnor? Hjälp en annan kvinna i nöd :)

• Svar på tråden Tips för len hud...?
  • flygrl
    Anonym (Sandpapper) skrev 2016-04-27 21:59:08 följande:

Jag är så dålig på att smörja in mig. Jag behöver något som ger resultat fort. Känner mig skrovlig. Vad ska jag göra? Kvinnor? Hjälp en annan kvinna i nöd :)

Oraffinerad shea butter is da shit
    Har väldigt fina hudvårdande egenskaper. Kan användas som den e eller så kan man blanda till en body butter med (utöver shea) bla. mandel olja :)
  • Ekosnygg

Här spelar det lite roll på vilken slags hy du har, mogen eller lite yngre. Men precis som någon säger ovanför så kan du använda dig av sheasmör. den lägger sig på och går in väldigt bra men man brukar bli lite kladdig. Några av mina favoriter är faktiskt avocado olja eller hampaolja då de har massor av viktiga egenskaper i sig som kommer göra underverk med din hy. Efter du smörjt ett tag med dessa så kommer du ha jättefin och mjuk hy.

Här kan du hitta lite ekologiska oljor

• Anonym (well)

Börja med en bra cleanser, gärna med syror som exfolierar. Eller sådana som innehåller små korn om du hellre vill ha mekanisk exfoliering. Och efter det en god kräm som är anpassad till din hy.

• 160408

Jag rekommenderar att skrubba och sedan smörja med olja som de tidigare också varit inne på. Skrubba med det du har hemma som exempelvis socker.

www.ekoprincess.se - Naturlig skönhet
  • 160408

Skrubba och smörja kan du göra både på kroppen och i ansiktet. Socker är ganska finkornigt så det fungerar även till ansiktet. Men vill du ha en finare skrubb kan du använda kaffepulver.

www.ekoprincess.se - Naturlig skönhet
Svar på tråden Tips för len hud...?