Bonus som inte lyssnar NY TRÅD MEN ANONYMA SVAR
Jag glömde kryssa i att det var ok med anonyma svar
Tillbaka
När bonusbarn vägrar lyssna hur mkt är eg mitt ansvar
När bonusbarn vägrar lyssna hur mkt är eg mitt ansvar
Kategori: Känsliga rummet -> Styvförälder
0 svar
Sida 1 av 1
0 visningar
Anonym (Suck)
Idag 18:07
Hur mkt är eg mitt ansvar att säga ifrån....
Bakgrunden är att jag och en kompis turas om att köra på aktivitet. Vi har varsitt barn som är med sedan är min bonus också med på samma aktivitet men tiden efter.. Naturligtvis får alla åka samtidigt och vi väntar in bonusen trots att det innebär en väntan på ung 1,5 timme...
Jag har en stor bil kompisen en vanlig... När jag kör kan bonusen ha med sig en kompis men jag har sagt att man måste fråga först om det är ok för ibland åker fler med och jag har varit väldigt tydlig med att jag inte lovar bort en plats när min kompis kör eftersom jag inte vet om storebror, farmor etc följer med en dag... Jag har varit väldigt! Tydlig med det! ändå blir det tjafs från bonus varenda jävla gång jag inte kör...
Idag fick jag sms och frågan om jag kunde höra med den som kör om en kompis kunde följa med.. Jag svarar att det kan jag inte för min kompis har inte tillgång till telefonen på jobbet....
Ändå följer kompisen med hem.. Jaha tänkte att hon kanske hämtas innan dom ska åka eller att dom själv frågor när skjutsen kommer... Men nope.. Hon hänger med ut och kliver helt sonika in i bilen ....
Sambo ska hämta bonus själv idag så jag sa han kan passa på att be min kompis om ursäkt för bonusen jag kör mitt race och skiter i allt annat attityd...
Men enligt han är det vi som gjort fel.. För vi skulle sagt ifrån på skarpen.. Och det var inget tydligt nej.. Jamen va fan... Jag har dom här diskussionerna varje gång det inte är jag som kör... Jag har även ringt en förälder som fick hämta hem sitt barn en dag när dom inte frågat innan som vi hade bestämt och pratat om flera gånger... Därför ville jag faktiskt se vad dom skulle göra idag....
Ska jag verkligen behöva ha värsta utfrågningen varje gång... Jag tycker det räcker att jag sagt man frågar innan och att jag inte lovar plats när jag inte kör...
Till saken här att bonus blir skitsur när hon inte får som hon vill och man får lida för det i flera dagar och ibland veckor så dom här diskussionerna vill jag helst inte behöva ta, för det är ändå mig hon blir sur på etersom hon förstår att det kommer från mig men blir ändå lite bättre om jag inte tar upp det själv.. Vilket jag ändå gjort såååå många gånger...
Hur resonerar ni