• Zamira1995

Hälp mig

Jag heter Zamira, jag är från Georgien, jag har sökt ett uppehållstillstånd för att bo med min man och 2 barn, det är nästan 14 månader jag har sökt den, men jag har inte fot beslut. Fins nogon som vet hur lång tid ska jag vänta från intervju till beslut?

1
  • Svar på tråden Hälp mig
  • Zamira1995

Men jag bor i hemlandet och min familje bor i Sverige, när jag var Sverige och sökde uppehållstillstånd jag fick avslåg, sen jag återvend i georgien och sökt uppehållstillstånd igen i 2015-03-14, jag hade en intervju 2016-04-13, nu väntar jag beslut, men jag kan inte vänta mer, jag saknar mina lila barn som 3 och 1 års så lilaa???????????????????? Dom varie dag gråter och frågar mig: varför kan vi inte vara tillsammans? Det är yätte svårt????

• Zamira1995

Men jag bor i hemlandet och min familje bor i Sverige, när jag var Sverige och sökde uppehållstillstånd jag fick avslåg, sen jag återvend i georgien och sökt uppehållstillstånd igen i 2015-03-14, jag hade en intervju 2016-04-13, nu väntar jag beslut, men jag kan inte vänta mer, jag saknar mina lila barn som 3 och 1 års så lilaa???????????????????? Dom varie dag gråter och frågar mig: varför kan vi inte vara tillsammans? Det är yätte svårt????

• lilly

Det är omöjligt att säga hur lång tid det tar, Migrationsverket har långa köer nu pga flyktingströmmen och dessa "oprioriterade fall" med familjeanknytningar hamnar tyvärr åt sidan. När det handlar om barn inblandande så brukar man anse att sådana ärende ska skyndas på, eftersom ett barn inte ska behöva skiljas från sin förälder under en längre tid. Men som sagt, det är inte alls omöjligt att ditt ärende inte avgörs förrän om något år fast att du redan väntat länge tyvärr.. 

Svar på tråden Hälp mig