Partnerns vuxna barn tar avstånd från mig och partnern ser det ej
Min partner gick igenom en ganska smutsig skilsmässa för 3 år sedan, då hans ex fru hade en längre affär sedermera lämnade honom för den nya. Barnen är vuxna, men sonenen som bodde hemma tog illa vid sig. Och har fortfarande inte helt förlikat sig med den splittrade familjen.
Sedan dess har mamman köpt tillbaka kärleken från båda barnen medans min partner som sörjt sitt äktenskap mer och mer hamnat i bakgrunden. Tyvärr så märker jag att båda barnen tar mer och mer avstånd från mig och min partner ser inte detta. Jag tror att ex frun ligger bakom som pikar så som måste pappa alltid ta med den nya när han ska träffa er. Barnen bjuder hem sin pappa på middag, lunch eller liknande och han bjuder med och ställer barnen, speciellt sonen. Så nu är jag symbolen för den splittrade familjen, inte mammas nya. Jag försöker få min partner och se detta och träffa barnen utan mig, men ha ser det inte. Han förstår inte behovet framför allt sonen har att få träffa honom på tumanhand.
Jag vet inte hur jag ska hantera situationen, för fungerar det inte med barnen ser jag ingen framtid för oss. Nån som erfarenhet av detta?