• Jessicaa_85

Sammandragningar eller bebisen?

Blir helt knäpp på vad jag känner? Idag när jag legat å vilat har jag märkt att magen ibland känns hård. Sammandragningar var första tanken men känner man runt är inte hela magen hård utan enbart ett område. Kan det va bebisen som trycker sig utåt? Känns tidigt att känna så redan eller ? Är i v 21. Hade ja fått sd borde väl hela livmodern bli hård?

• Svar på tråden Sammandragningar eller bebisen?
  • Lady Di

Är de en sammandragning blir hela magen hård o de spänner o magen typ lyfter lite (om du förstår hur jag menar). Du känner de
    Är själv i v 22 o har också stunder då magen är hård på ett ställe o jag tror de är bebisen. Den är ju ändå 25-27 cm nu o kan ta bra spjärn o trycka ifrån.
    Men är du orolig så ta kontakt med din bm.

• Jessicaa_85

Tack för ditt svar. Får hoppas det är bebisen, känns inte så kul om man börjar få sammandragningar redan och spec inte när man bara vilar

• annieh897

Jag fick sammmandragningar i vecka 20. Är nu i vecka 34 och har en del sammandragningar men så länge de inte gör ont eller att de inte släpper så är det ingen fara.

• Lady Di

Jag hade sammandragningar från v 16 men första barnet o fick då veta att de inte är farligt bara att magen tränar lite på vad som komma skall.
    Men fortsätt med de du gör nu o vila så mycket du kan så är de ingen fara :)
    Men ta de med din bm nästa gång du är där så kan hon kanske känna de du känner som blir hårt.

• Moorii

Jag är i vecka 28 och kan då och då bli hård på ena sidan magen, då är det rätt tydligt att det är bebisen som ligger där och trycker, för magen blir lite högre på ena sidan, ser ganska roligt ut

Svårt att veta om det är samma sak du upplever dock, så som tidigare föreslaget, ta upp med din bm nästa gång!

• Mandelskorpan

På mig kändes sammandragningar som om någon tog ett brett band ca 10-15cm runt magen på mig och sen drog åt hårt bakifrån. Men det kan nog kännas olika.

Svar på tråden Sammandragningar eller bebisen?