• grodan26

Ovitrelle cykeln INNAN ivf

Hej!

Någon som vet om man får ta Ovitrelle månaden innan start av IVF-behandling? 
    Hade en äggblåsa på 17 mm idag och har en Ovitrelle hemma. Annars måste jag börja med Provera imorgon och då missar jag alltså ägglossningen denna månaden, känns lite störigt...

Anledningen till att vi inte hinner vänta in min egen ägglossning är att äggplocket måste ske en viss vecka för att vi ska kunna göra det. 

Ska fråga läkaren imorgon men vill höra om det finns någon här inne med erfarenhet. 

• Svar på tråden Ovitrelle cykeln INNAN ivf
  • Pimpinellan

Ovitrelle är ju enbart en ägglossningsspruta så det borde ju inte kunna påverka. Pergo får man inte ta vet jag däremot. sen förstår jag inte ens varför du ska ta Ovitrelle för det där ägget kommer ju lossna ändå så stor som blåsan är. Den borde släppa väldigt snart ändå.

• grodan26
    Pimpinellan skrev 2016-04-21 15:14:23 följande:

Ovitrelle är ju enbart en ägglossningsspruta så det borde ju inte kunna påverka. Pergo får man inte ta vet jag däremot. sen förstår jag inte ens varför du ska ta Ovitrelle för det där ägget kommer ju lossna ändå så stor som blåsan är. Den borde släppa väldigt snart ändå.

Tack för svaret! Mina ägg lever sitt eget liv och lossnar aldrig vid den storleken. Sett stora fina äggblåsor på UL vid flera tillfällen och ändå har ägglossningen antingen uteblivit eller dröjt minst 1-2 veckor till. Har absolut inga ägglossningssymtom heller vilket jag brukar få 4-5 dagar innan ÄL. 
  • Pimpinellan
    grodan26 skrev 2016-04-21 21:44:32 följande:
    Tack för svaret! Mina ägg lever sitt eget liv och lossnar aldrig vid den storleken. Sett stora fina äggblåsor på UL vid flera tillfällen och ändå har ägglossningen antingen uteblivit eller dröjt minst 1-2 veckor till. Har absolut inga ägglossningssymtom heller vilket jag brukar få 4-5 dagar innan ÄL. 
    Aha. Haft en sån seg äggblåsa själv en gång. Skulle göra insemination och allt såg så bra ut tidigt, men jösses vad äl dröjde! Sista möjliga dagen för insemination släppte ägget! Så ta sprutan du och få äl. Glad
Svar på tråden Ovitrelle cykeln INNAN ivf