• Tina81

Bristningar, en fråga!

Hur sent kan bristningar komma? Någon som fått efter förlossningen? Fick barn för 2 månader sen och har inte fått några bristningar än men vet inte om man kan "andas ut" än:)

• Svar på tråden Bristningar, en fråga!
  • Anonym (Dnsnsn)

Bristningar kan även komma när magen går tillbaka.

Är inte helt ovanligt att många som går ner i vikt hastigt tex vid dieter, får bristningar. :)

• Vegomamma

Tycker jag fortfarande upptäcker nya bristningar, och min bebis är 3 månader nu.

• fjanten

Oj... Jag har ju hört om vissa som fått bristningar strax efter förlssningen pga den enorma hormonförändringen, visste inte att man kunde få fler efter flera månader!

Jag fick hur som helst inte en enda efter förlossningen, sonen är snart fyra månader. Magen gick ihop sig på ca 2 veckor och då vägde jag mindre än innan graviditeten, då trodde jag även att jag inte skulle kunna få bristningar heller. Det kanske kan hänga ihop med om det tar tid för magen att dra ihop sig eller något i så fall..?

Lite OT här, men finns det någon som inte fick bristningar under 1:a graviditeten men under (eller strax efter) den 2:a?

• Vegomamma

Kan ju vara att jag bara inte har märkt dem innan för att jag haft fokus på annat håll. De sitter på nedre delen av brösten, de flesta. Och det känns inte som en plats jag kollar så mycket på.

Svar på tråden Bristningar, en fråga!