• lovisa123

Skaffa barn med äldre man eller inte?

Har varit tillsammans med min sambo i 4 år.

Trots åldersskillnad på 29 år och till en början mycket negativa kommentarer från min familj och bekanta så har vi haft 4 fina år tillsammans.

Men nu när min biologiska klocka har vaknat och jag har fått barnlängtan så undrar jag om vi har samma livsprioriteringar.

Han gillar inte att prata om det här med att skaffa barn och ärligt talat känns det som att han bara skulle gå med på att skaffa barn för min skull.

Sen börjar jag tvivla på det här med åldersskillnaden, jag vill ha en partner som är lika aktiv i föräldraskapet som jag och som verkligen vill ha barn.

Våran relation är bra jag älskar ju honom och han mig men det känns som om våran relation har fått ett bäst före-datum?

Det känns som om jag vill börja "starta" mitt liv och han vill sätta sig till rätta som om vi är påväg åt olika håll.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Skaffa barn med äldre man eller inte?
  • Lady Di

Hur gamla är ni?
    Min pappa är tillsammans med en tjej som är 20 år yngre o hon har inga tidigare barn. Min pappa har då 4 varav den yngsta är 25 (26 till hösten). Men eftersom hon inte hade barn o hon så gärna ville kom de överens om att skaffa ett tillsammans (kan tilläggas att min pappa är 56). Vi (jag o mina systrar) har i flera år tyckt att pappa blivit gubbe men i oktober fick de en liten flicka o min pappa har varit fantastik med henne ( han va inte så engagerad i oss andra när vi var små) min poäng med denna lilla roman är att ålder är bas en siffra. Ta upp dialogen med din sambo o se först o främst var han står i detta. Jag ser ingen anledning till att ni ska låta bli pga åldersskillnad.

• lovisa123

Tack för svar!

Jag är 24 och han är 53.

Så det känns som att det börjar bli dags snart om det ska vara han och jag????..

• Lady Di

En man kan ju få barn o stort sett hela sitt liv så länge de finns sperma o snoppen orkar göra jobbet (annars finns de ju hjälp) men din klocka är långt ifrån att börja ticka tycker jag. ;) Alla är vi olika så klart.
    Jag fick mitt första barn när jag var 27 o nu när mitt andra kommer hinner jag fylla 30 o jag känner att de är rätt lagom för mig, min man är 10 år äldre o känner inte att han är en gammal pappa.
    De handlar ju mest om hur man känner sig som person.
    Men är du redo o han redo så varför vänta ?
    :)

• missUniversum

Jag och min man försöker skaffa barn tillsammans. Han är 53 och jag 28. Jag var tydlig från början med att jag ville ha barn och trots att han redan har barnbarn ser han fram emot att börja om på nytt. Din man är inte för gammal men han måste bestämma sig för vad han vill och ge dig ett rakt besked

Svar på tråden Skaffa barn med äldre man eller inte?