• Erica1113

Negativt ÄL test men gravid?

Jag förstår ingenting så jag tänkte att jag vänder mina frågor här för att se om någon har varit med om något liknande!

Min mens och ÄL är alltid regelbunden. Har kört med ÄL tester i några månader som alltid visar positivt runt dag 16-17. Förra månaden (mars) myste vi på dagarna innan, på och efter ÄL. Mensen blev 3 dagar sen och det är den aldrig. Hur som så tänkte vi att vi får köra på igen nästa månad. Har nu tagit ÄL tester varje dag och är på dag 20 nu men inget positivt test. Har dock ägglossningssymptom värre än vanligt. Nu till min fråga: kan det vara så att jag ändå är gravid? Tog grav test efter mensen men visade negativt. Ska jag köpa ett nytt och testa igen?

• Svar på tråden Negativt ÄL test men gravid?
  • Mightmare

Ja testa igen men det kan vara så att ÄL hoppat över en månad eller krånglat lite (ibland lossnar inte ägget utan bildar en cysta som tar lite tid på sig att lossna) eller så fick du ÄL men missade att testa, ibland är det så att det inte syns på testet bara. Jag har blivit gravid i en cykel då jag ÄLtestade varje dag men aldrig fick positivt utslag (men kände ÄL). Men du kan absolut vara gravid också :)

Svar på tråden Negativt ÄL test men gravid?