• josse123

Hur kände ni efter ET under IVF? Jag har mycket mensvärk sedan ruvardag 1.Är det normalt?

Hej alla IVF:are Skrattande

Hade äggplock i måndags och fick tillbaks ett befruktat ägg i torsdags. Har haft ont som mensvärk efter insättningen. Smärtan kom precis efter insättningen. Nu på ruvardag 3 (?) har jag molande mensvärk men den är lite mildare. Igår kunde jag knappt gå.

Är nyfiken på hur andra känt efter ET. Har/hade ni också kraftig mensvärk? Kan det bero på lutinus? Har även haft mycket ont i äggstockar och uppsvullen mage.

Tacksam för svar! Är min första ruvning och vet inte hur det skall kännas :)

Mvh

ruvande hönan

• Svar på tråden Hur kände ni efter ET under IVF? Jag har mycket mensvärk sedan ruvardag 1.Är det normalt?
  • Semlan1988

Det finns nog inga facit på "hur det skall kännas" då det är individuellt. Dock så känner jag igen mig i det du skriver. Fick ta alvedon mot smärtan. Det började ganska snart efter ET och höll i sig i flera veckor. För mig slutade det i graviditet, har nu en snart 6 veckors bebis här bredvid mig :) låter lovande! Lycka till!

• josse123
    Semlan1988 skrev 2016-04-16 10:40:24 följande:

Det finns nog inga facit på "hur det skall kännas" då det är individuellt. Dock så känner jag igen mig i det du skriver. Fick ta alvedon mot smärtan. Det började ganska snart efter ET och höll i sig i flera veckor. För mig slutade det i graviditet, har nu en snart 6 veckors bebis här bredvid mig :) låter lovande! Lycka till!

Åh grattis till den lilla, vad kul och mysigt! Bra att veta att det inte behöver betyda att mens är på gång. Ska försöka slappna av och vila! Och njuta av "ovissheten" :D

Tack för att du delade med dig! Kram
Svar på tråden Hur kände ni efter ET under IVF? Jag har mycket mensvärk sedan ruvardag 1.Är det normalt?