• Anonym (Xoxo)

Förklara sin omtanke till någon i handgjorda saker

Är det uppskattat? Även om det är en relation som är över? Som ett tecken att sätta plåster på såren?

Vad tycker och tänker ni om det? Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Förklara sin omtanke till någon i handgjorda saker
  • Anonym (anonym)

Vill du ge handgjorda saker eller har du fått av ditt ex?
    Hur länge sen var det ni gjorde slut? en vecka sen? en månad sen? ett år sen ?
    Beror ju på vad det är för handgjorda saker, vad handlar det om för saker?
    Saker du själv tillverkat eller köpt handarbete?

• Carambolan

Beror lite på. Jag hade nog tyckt att det var lite awkward om mitt ex lagt dag efter dag på att sticka ett par vantar (eller vad som helst) till mig. Det betyder ju att han suttit och tänkt på mig och lagt massa energi på vår relation trots att vi brutit upp för att gå vidare åt varsitt håll. Jag hade uppfattat det som efterhängset tror jag. Men det beror ju verkligen på vad det är för sak och under vilka omständigheter relationen tog slut.

• TheeWasp

Det beror helt på vad ni är vana vid.

Själv sysslar jag en del med handarbeten och ger bort till mina vänner. I ovan skrivna inlägg skrivs att det skulle kännas konstigt om någon lagt så mycket tid, för mig handlar handarbeten om att skapa ett lugn. När jag skapar något med händerna så känner jag ett lugn, det gör att en present i form av ett handarbete, som visserligen tagit tankar till att fundera ut, inte känns värre än en köpt gåva.

Hade jag varit mottagaren hade jag tyckt om att få en sådan present. Ännu finare då den är en representation för dina känslor (antar nämligen att det inte är hat utan kanske saknad och sorg).

Dock reagerar vi alla olika som tur är.

Svar på tråden Förklara sin omtanke till någon i handgjorda saker