• Re9

HJÄLP! orange hår

Färgade håret för en stund sedan.
    Ville bli blond igen,då jag har askblond från början.
    Mitt hår blev vitt där uppe och sedan helt orange i resten av håret.
    Jag hade mörkbrun/röd hårfärg innan.
    Vad kan jag göra nu?
    Jag tänkte lägga i en färg imorgon från Schwarzkopf Nr: 550 satin mörkblond. Skulle det funka?
    Kan ju inte gå ut så här.

• Svar på tråden HJÄLP! orange hår
  • familjelivare

Börja med att färga håret en gång till med hårfärgen du tänkt färga med, och köp även ett silverschampo och ett silverbalsam. Men kom också ihåg att du inte kommer att färga till din naturliga hårfärg (askblont), utan till det behövs en avfärgning Glad

• JohannaAlex

Ja! Det är mörkblond du ska ta! Sen om du vill ha ljust får du vänta en lr två mån o då göra massa slingor.

• Bennijenni

Hej tror det var dej ja rådde i en annan tråd att i te göra de där hemma. Just för att det skulle bli resultatet..

Om du lägger i en annan färg nu som e någorlunda ljus så kmr det fortfarande va en stor skillnad på hårbotten och längderna. Gå till frisören!

Du kmr få köpa hårfärg efter hårfärg och det kmr i te bli billigare än att gå till frissan med en gång..

• Re9

Jag har köpt en permanent hårfärg som jag ska testa imorgon. Den är mörkblond.
    Just nu vill jag få bort det hemska orange i håret.
    Hörde att en toning inte biter på orange hår.
    Det kan knappast inte bli värre,dock slitet får jag räkna med.
    Ljusa upp det kan jag vänta med,men man vill inte gå med orange hår. Hoppas att det tar bort det oranga imorgon

• Re9
    Bennijenni skrev 2016-04-06 20:34:34 följande:

Lägg i toning och inte färg om du ändå gör de hemma.

Har inte råd att gå till frisören tyvärr. Går upp emot 1000 kr. Jag får hoppas att det hjälper med mörkblond färg imorgon,skulle köpt askblond men hitta inte det.
    Kommer att spara ihop pengar sedan för att gå till min frisör och få det slingat och klippt.
  • Re9
    Bennijenni skrev 2016-04-06 20:33:28 följande:

Hej tror det var dej ja rådde i en annan tråd att i te göra de där hemma. Just för att det skulle bli resultatet..

Om du lägger i en annan färg nu som e någorlunda ljus så kmr det fortfarande va en stor skillnad på hårbotten och längderna. Gå till frisören!

Du kmr få köpa hårfärg efter hårfärg och det kmr i te bli billigare än att gå till frissan med en gång..

Tack för tipset,det kan knappat inte bli värre än det är :) Bara jag får bort orange tonen från håret.
Svar på tråden HJÄLP! orange hår