Hur göra med boende?
Hej allihop!
Jag träffade en fantastisk man för 1,5 år sedan och nu börjar det bli dags att flytta ihop känner vi. Vi har båda vars två barn på 3, 4, 4 och 5 år.
Just nu bor vi i två kommuner som ligger ca en kvarts körtid ifrån varandra och som det ser ut nu så går det lugnt att pyssla ihop lämningar och hämtningar av barnen. Eftersom han jobbar i den kommunen så får han lämna sina barn som vanligt helt enkelt och jag lämnar mina.
Men om vi tänker på framtiden... hans ex vill förvisso flytta därifrån medan mina barns pappa redan har flyttat dit. Han löser alltså pusslet med att köra till denna byn för att lämna och hämta redan.
Det lättaste vore ju förstås att flytta till grannkommunen så att barnen kan gå på samma skola och dagis. Det underlättar ju vardagen en hel del. MEN! Jag har otroligt hemska minnen därifrån. Jag var en "partynisse" i tonåren och råkade otroligt illa ut flera gånger. På så vis vill jag verkligen inte flytta dit. Mannen är helt med på att vi bor i "min" kommun men tycker förstås det vore enklare att flytta till den andra rent praktiskt. Vi kan ju spara massa pengar på det till exempel.
Hur hade ni gjort? Försökt komma över er rädsla (jag lär ju behöva stöta på de människorna som gjorde mig illa där. Har fortfarande ett dåligt "rykte" i den byn trots många år och har inga vänner alls. Eller hade ni bott kvar? Ska barnen då gå i olika skolor?
Jag har sån ångest över detta. :(