dlkafjsdkljklasdgj skrev 2016-03-30 22:41:22 följande:
Tack för bra svar! Hoppas att de fyra filerna som ska byggas på Ekerövägen med bussfil i båda riktningarna löser i alla fall de värsta problemen! Har inte uteslutit Ekerö ännu, men väldigt bra att realistiska färdtider med i beräkningen nu, istället för mäklarnas överoptimistiska siffror.
Märk väl att den här diskussionen om breddning av Ekerövägen hållit på sedan typ 1992 och hittills har det hänt nästan ingenting (jo, en breddning av avåkningsplatsen vid Ekeby...). Det har även varit prat om färja vid Svartsjö-Hässelby men det har det pratats om i säkert 15 år utan att det kommit närmare verkligheten.
Ekerö kommun och ekeröborna är "kända" för att vara väldigt anti allt som gör att området expoloateras mer och växer. Så fort en spade ska i marken är det vilda protester från alla håll och kanter. Att sätta upp en 3G mast tog flera ÅR pga att alla som bodde i närheten vägrade gå med på det t.ex

.
Så nä, tro inte på det som alla mäklare säger. Mina föräldrar hörde samma tjat om bättre kommunikationer redan när de flyttade dit 1987. Min pappa satt i köerna i 17 år ända fram tills han blev pansjis

. Mamma och min bror som bor därute har egna företag och jobbar hemifrån i princip. Så fort de ska in till stan (vilket sker typ en gång/månad) så är det alltid så att de anpassar sina körtider efter köerna. De tycker köerna är jobbiga trots att de inte ens behöver åka i dem varenda morgon/kväll...