• Chester

Sova ute på kvällen tills vi ska gå och lägga oss.

Jag ska försöka att fatta mig kort. Vår dotter på snart 7 månader är alltid jättetrött på kvällen vid kl 20.00. Dock kan hon inte sova ensam. Hon kanske somnar men vaknar alltid efter en stund och har då fått ny energi att vara uppe 2-3 timmar till samtidigt som jag märker att hon är övertrött och kommer inte till ro föränns jag och sambon tar med henne till våran säng när vi ska sova för natten. Och då sover hon jättegott i stort sett hela natten. 

På dagarna sover hon jättebra och sover alltid ute i vagnen. Första luren är på 2-3 timmar och eftermiddagsluren vid ca kl 16 sover hon ungefär en timme.

Så ikväll, i skrivande stund, har jag gjort något som jag inte vet om det är bra/dåligt/jättekonstigt/logiskt. Hon ligger ute i vagnen och sover och klockan är snart tio på kvällen. Det är 6 plusgrader ute, hon har sin pyjamas, mössa, vantar, tossor, en filt runt sig och åkpåse. Ligger även i lä där hon ligger och har tak över sig. En babyvakt är vid vagnen så vi hör henne plus att vi ser henne och vagnen väldigt bra så länge vi är på nedervåningen. Bor ödsligt på landet så det är ingen som ens vet om att vi har henne på vår altan. 

Tanken är ju om detta fungerar bra (var längesen hon sov på kvällen så här bra..) så ska hon sova där tills vi är klara för natten, borstat tänder och allting och ta med henne upp i sängen när klockan är ca 23. Pyjamasen är ju redan på så det är ju bara att dra av mössa och så. 

Vad tror ni? Är jag jätteknäpp eller jättesmart? Har aldrig hört någon göra något liknande :)

• Svar på tråden Sova ute på kvällen tills vi ska gå och lägga oss.
  • Anonym (A)

Har många vänner som gör så. (Myggnät och) babyvakt bara så är det väl bara att köra på om det funkar bra för er :)

• Chester
    Annie123 skrev 2016-03-29 22:02:19 följande:

Det är väl jättesmart! Gör det som funkar!

Anonym (A) skrev 2016-03-29 23:23:30 följande:

Har många vänner som gör så. (Myggnät och) babyvakt bara så är det väl bara att köra på om det funkar bra för er :)

Ja okej! :)

Här gick det då väldigt bra! Hon sov i vagnen nu på kvällen tills klockan 23 och då fick hon flaska i sängen och nu sover hon gott här i sängen med oss.

Ska nog köra detta ett tag!
  • Anonym (C)

Barn sover ute i minusgrader på förskolors "vila". Så om det är kylan du oroar dig över mest, så behöver du inte vara orolig. Kläder, mössa, vantar, tosser, filt och varm åkpåse är fullt tillräckligt. Kör på det som funkar.

• Sommarfjäril

Bara det funkar för er så är det bra! Gå på din magkänsla och strunta i vad andra gör eller hur man "borde" göra.

• Pojkmamma01

Alla knep är bra utom de dåliga
    Låter som att ni hittat nåt som funkar både för er och ert barn.. Kör på!

Svar på tråden Sova ute på kvällen tills vi ska gå och lägga oss.