• KärlekNr1

IVF befruktning- graviditetstest fusk

Den 10/3 tog de ut äggen och befruktade alla äggen, 3 utvecklades vidare och 1 satte dom in den 15/3.

De andra 2 utvecklades inte särskilt bra så de kastades.

Jag har inte fått någon blödning men fuskade och gjorde ett test sån liten pinne eller vad man ska kalla det för och då blev det negativt, dock hade testet gått ur datum så vet inte riktigt om jag kan lita på det negativa resultatet!

imorgon den 27/3 är det den riktiga test dagen.. jätte nervös då jag konstigt nog redan nu mått väldigt dåligt och kräkt och är mer eller mindre sängliggandes..

Någon mer som fuskat men endå fått possitivt?

• Svar på tråden IVF befruktning- graviditetstest fusk
  • UndrandeSökare

Det är ingen idé att testa för tidigt.
    Kan bli negativt trots att man är gravid för att hormonnivån inte har
    ökat tillräckligt för att kunna mätas. Därför ska man inte testa innan
    den dagen man förväntar mens.

Man kan därför få negativt dagen/dagarna innan förväntad mens men sen plus den dag man borde få mens. Testa igen på den förväntade mensdagen så kanske det blir plus. Jag har själv varit med om det först negativt och sen på rätt dag positivt.

Lycka till.

• KärlekNr1
    UndrandeSökare skrev 2016-03-26 16:13:46 följande:

Det är ingen idé att testa för tidigt.

Kan bli negativt trots att man är gravid för att hormonnivån inte har

ökat tillräckligt för att kunna mätas. Därför ska man inte testa innan

den dagen man förväntar mens.

Man kan därför få negativt dagen/dagarna innan förväntad mens men sen plus den dag man borde få mens. Testa igen på den förväntade mensdagen så kanske det blir plus. Jag har själv varit med om det först negativt och sen på rätt dag positivt.

Lycka till.

Men jag vet inte vilken dag jag ska ha min mens läkarna ville att jag skulle göra testet nu imorgon enligt mina papper ?
  • irrbloss_83
    KärlekNr1 skrev 2016-03-26 16:38:04 följande:
    Men jag vet inte vilken dag jag ska ha min mens läkarna ville att jag skulle göra testet nu imorgon enligt mina papper ?
    Gör som de säger på kliniken. Eftersom det är IVF så gissar jag att du har Lutinus-Vagitorier? De kan göra att mensen förskjuts, så det vanliga rådet att testa när man förväntar sig mensen fungerar sämre i IVF-sammanhang.

Att testa tidigare kan vara bra för vissa, sämre för andra. Testar man för tidigt kan man få negativt för att hormonnivåerna är låga, trots att man egentligen är gravid. Ju närmare klinikens testdag man i så fall "fusktestar" desto säkrare är det att testet är rättvisande, oavsett om det visar positivt eller negativt. 
  • irrbloss_83
    KärlekNr1 skrev 2016-03-27 19:17:12 följande:

Fick positivt imorse ?

Grattis, då är du ju gravid!
Svar på tråden IVF befruktning- graviditetstest fusk