• Julibarnet

Sammandragningar som inte släpper??

Är gravid i vecka 24+3 och har redan länge haft att jag vid ansträngning, t.ex. då jag promenerat får ont i magen. Det känns liksom som om det hugger till i magen som stickningar. Det känns oftast på höger sida. 

Idag fick jag som vanligt den huggande känslan då jag gick fastän jag gick bara en kort sträcka och dessutom väldigt långsamt.
    Men ikväll har liksom sammandragningarna inte försvunnit.... Ligger nu i soffan och har gjort det i över en timme och sammandragningarna känns ungefär i navelhöjd.
    Borde jag vara orolig av att de inte försvinner?
    Och är det frågan om sammandragningar? vilket jag antog. 
    Känner någon igen det jag beskriver? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-16 22:00
    Kan dessutom tillägga att huggande känslan som kommer vid ansträning gör ganska ont. Men det som jag har nu ikväll så gör inte direkt ont, det ''drar'' i magen mera nu....

• Svar på tråden Sammandragningar som inte släpper??
  • Monmoi

Tycker du ska in och kolla detta. Själv fick jag två sprutor (minns inte vad de hette) men de stoppade tidig förlossning.

• Lia4

Tycker att det låter som ligamentsmärtor. Men är du orolig så ring förlossningen!

• Sudden

Jag tycker du ska vila och ringa akuten och se vad de säger. Jag fick missfall för två år sen och det satte igång genom sammandragningar som inte slutade. För mig var det för tidigt i graviditeten för att stoppa men du är senare så vila och ring. 

• Cyanea

Jag tycker att det låter precis som ligamentsmärtor. Så hade jag det länge under graviditeten. Det högg till oftast i vänster sida av magen när jag gick, även om jag gick långsamt. Det gjorde riktigt, rejält ont och kunde ibland sitta i länge. Då fick jag duscha varmt och lägga mig med värmekudde. Var jag på väg någonstans fick jag ofta stanna och bara stå still några minuter för det gjorde så ont att jag inte kunde röra mig. 

Jag håller dock med om att det bästa är att kolla upp det för säkerhets skull så du kan slappna av. Förhoppningsvis är det ingen fara alls, men det är ju bra att få veta svart på vitt. Lycka till! 

Svar på tråden Sammandragningar som inte släpper??