• amoremio

Var detta "allt"? :( :( :'(

Jag behöver verkligen livsråd av mer erfarna människor än mig..... Eller bara allmänt goda råd.

Situation: 26-årig kille, bor ensam, singel, fast anställning, många vänner och rikt socialt liv

Har sällan Tråkigt, trivs på jobbet (jävligt krävande dock) samt behöver sällan vara ensam. Bor dessutom jättefint och älskar min lägenhet.

Problem: Jag har en sån JÄVLA stark känsla som visar sig dagligen. "Var detta allt?". Precis så känns det inuti- en jävla ledsamhet, tomhet och besvikelse emotionellt.

Jag avskyr denna känsla- dock FÖRMÅR jag INTE migsjälv att "skaka av mig den". Den finns där som en jävla inre demon.

Livet känns så fruktansvärt "tomt" och jag känner mig så jävla ensam- går inte att förklara men logik. Är det så här livet "ska" vara? Är alla singlar som bor ensama så här tomma inombords? Eller är detta en livsfas? Tomheten gör mig tokig!!!!!

Går på utredning på vuxenpsykiatrin och min psykolog har antytt att jag förmodligen har borderline personlighetsstörning. Förmodligen... Kan det vara det som spökar isf?...hjälp.

• Svar på tråden Var detta "allt"? :( :( :'(
  • Anonym (U)

Vad är rikt och socialt liv?

• Fjäril kär

Du har ett gott liv. Men har du det liv du VILL ha?

Fyller du ditt liv med saker som man "ska" ha eller fyller du livet med sånt du VILL ha i livet?

• Anonym (håll ut!)

Det är väldigt vanligt att bli deprimerad i 25-års åldern, jag kände likadant. Typ "lika bra att hänga sig, livet är meningslööööst" kände så till och från.
    Jag tror det ändras när man blir äldre och känner att man kan slappna av mer, att det får ta den tid det tar att lista ut vad man vill göra tex. tror även det ändras när man hittar någon man vill dela livet med.
    Är såklart inte lika för alla, men för mig hade det stor betydelse att hitta min stora kärlek!
    Sen kom jag nog bara över den där "tröskeln" av 25års deppen. Man måste tänka  framåt

Bra att du går och pratar med någon!

Svar på tråden Var detta "allt"? :( :( :'(