• JohannaK94

skaffa syskon i nytt förhållande

Lite mer än ett år har vi nu känt varandra och varit i ett förhållande något mindre tid än så. Vi har ett varsitt barn och båda är fyra år.

Vi pratar mycket om framtiden och pratat lite om ett tredje barn också. Jag börjar känna mig lite stressad över ett till barn.
    Våra barn är trots allt fyra år och kommer minst vara 5 innan nr tre kommer.

Börjar känna att de är nu eller aldrig. Bekvämligheten börjar infinna sig i att barnen är blöjfria, sover om nätterna och är hyfsat självständiga. Orkar vi börja om från början med en till? Vill gärna, men som sagt väldigt snart.

Ni som har styvbarn speciellt. Vill ju inte barnen ska känna sig utanför heller. Hur fort in i förhållandet har ni börjat bebisverkstaden? Är man nånsin 100% säker på ett till barn eller de är bara att tuta och köra?

• Svar på tråden skaffa syskon i nytt förhållande
  • Gladskit

Vill man ha fler barn så skaffar man väl det?
    Men känn ingen stress över åldersgapet, det blir som det blir.
    Jag har en tioåring och jag är inte stressad alls över det, ville jag ha ett till barn nu så var jag väl beredd på att det skulle bli som att "börja om" men det är ett val jag gör i så fall ju. Vill ni ha ett barn till så kör

• Milleman

Sålänge ni är säkra på att ni vill leva tillsammans är det väl bara att köra på! Det gör ju familjen mer sammansvetsad tänker jag om ni delar ett barn och era barn delar ett syskon :)
    Min man hade en 6-åring när vi träffades. 2 år in i förhållandet blev jag gravid så hon hann ju bli nästan 9 innan syskon kom. (Hon har 14 år upp till syskonet på mammans sida).
    Nu väntar vi vårt andra barn och det kommer vara 5 år mellan våra två barn (min bonus är snart 14).
    Jag tycker att det ska bli skönt att ha den åldersskillnaden. Vår 5-åring är större och klarar sig mer själv och förstår och kan prata för sig. Hade han varit mindre hade jag mer varit orolig för hur han skulle ta att bli storebror och få konkurrens.
    Lycka till :)

• hondendärtjejen

Jag har en 6 åring sen innan, vi har varit tillsammans i 2 år och bott ihop i 1 år. Väntar mitt andra och hans första om 5 veckor ungefär!

Blivande storebror är mäkta stolt och längtar verkligen efter sitt syskon, det är inga problem med åldersskillnaden. Han kommer vara självgående (nästan) och förstå att mamma inte kan komma springande i samma sekund som han ropar. Ser bara positivt med att det blir några år emellan!

Svar på tråden skaffa syskon i nytt förhållande