• sitra

Andning. Syrebrist

Har under senare delen av graviditeten haft svårt att andas när jag ligger,oavsett sida. Andas bäst när jag ligger på vänster sida men som sagt andningssvårigheter även då...så jag har i princip sovit sittande lutad mot väggen i flera veckor nu...=sömnsvårigheter, max 3-4 timmar. Sömn per kväll den senaste månaden. Igårkväll var det nog droppen för min kropp för efter bm tid idag kom jag hem la mig i sängen o somnade direkt. Under sömnen däremot upplevde jag ökad puls,hjärtslag och andning (som ex när man springit långt och försöker återhämta andningen) men var så trött att jag sov vidare...är nu så ledsen att bebis kanske blivit påverkad av det och fått syrebrist under lång tid o blivit skadad av det, sen är jag osäker på om jag legqt på rygg. Arg på mig själv att jag inte sov sittande även denna gång!!! Vad tror ni kqn det ha påverkat bebis? Kan jag ha svimmat i sömnen?

• Svar på tråden Andning. Syrebrist
  • bryrmiginte

Vilken vecka är du? Jag känner liknande men har fått tvinga mig själv att somna flera gånger, och brukar ofta vakna mrd jättehög puls, och jag är bara i v 26 nu, så undrar hur detta ska gå.

• sitra

Är i v 39..slutspurten. Och så händer detta. Han rör sig men det är just om det kan ha påverkat hans hjärna som jag är rädd för...har lågt hb 108 och lågt bt 100/68 och nästäppaå så även det bidrar ju till den sämsta andningen..

• sandratjejen
    sitra skrev 2016-03-02 16:19:13 följande:

Är i v 39..slutspurten. Och så händer detta. Han rör sig men det är just om det kan ha påverkat hans hjärna som jag är rädd för...har lågt hb 108 och lågt bt 100/68 och nästäppaå så även det bidrar ju till den sämsta andningen..

Ja tror inte du behöver oroa dig om barnet rör sig som de brukar.
    Ja får också problem med andningen när ja lägger mig.
    Tar även Citodon nu på kvällarna så nu är de nästan värre än innan.
    Och att ditt HB är så är nog ingen fara mitt har legat på 90 i 2 månader hade idag gått upp till 96 pga injektion men de värdet är ju ingen fara för bebisen mer en själv som blir trött.

Så rör den sig som vanligt tror ja absolut inte du behöver oroa dig :)
  • Pepparkaka03

Du behöver inte vara orolig, din bebis mår säkert jättebra så länge du känner av fosterrörelser! Fostret tar alltid vad den behöver från kroppen, och får syre genom moderkakan. Jag har också haft andnindssvårigheter och svårt att sova precis som du.

• Marie89

Tycker du ska prata med mvc så att det inte är farligt för din egen hälsa. Så du inte har problem med hjärtat eller nåt sånt. Tror inte det är någon fara men skulle hört med mvc!

Svar på tråden Andning. Syrebrist