• moll

Vår hund dog när vi var på semester

Vi var på semester och vår hund på 3 år var hos vår dagmatte och husse under dessa dagar. Dagen vi ska åka hem messar jag om tid vi landar och att vi hör av oss närmare när vi vet tid. Får inget svar. Messar i bilen från flygplatsen inget svar. Ringer å får prata med en veterinär som berättar att vår hund smitit och blivit påkörd av ett tåg och är allvarligt skadad. Vi åker i panik till djursjukhuset men det finns inget vi kan göra så han får somna in. Allt är så illa skött från de som hade ansvaret. De hörde inte av sig själva, pengarna vi betalat för att de skulle ta hand om vår hund har ej erbjudits tillbaka. Vi har inte hört något från dem sen det hände. Vi har så många frågetecken och är arga och ledsna främst för att vi litade på dem så mycket å sen hör de inte ens av sig. Vi har även många frågetecken kring vad som verkligen hände för att vår hund skulle rymma på det sätt som angavs låter konstigt. Vi vill knte heller kontakta dem själva kommer bara bli destruktivt... Hur går man vidare? Vi förlorade våran bebis å kära familjemedlem.

• Svar på tråden Vår hund dog när vi var på semester
  • Anonym (Vov)

Kära nån på dig själv.

Jag hade som sagt nog avvaktat tills jag visste mer och kunde svarat annat än "ingen aning" på frågan om hur det är med honom/henne. Ägarna kunde inte påverka situationen då de redan var på väg hem ändå och hade bara fått en ännu jobbigare resa.

molly50 skrev 2016-03-02 21:32:19 följande:

Men kära nå´n! Jag menar att man kan ringa oc berätta att en olycka har gänt och att man är på väg till veterinären.

Det är vad jag hade gjort.

Sen ringt gen när man fått besked om ägaren inte hunnit hem.

• ondar

Jäkligt konstigt att de inte hört av sig. Skäms man kan man iaf skicka ett sms o berätta vart hunden befinner sig. Inte ska man behöva leka detektiv när man kommer hem. Nej, jag förstår verkligen inte hur de kan med att vara helt tysta :(

• Anonym (Alltså)

Jag förstår verkligen att du är ledsen och arg. Samtidigt ville de knappast ha ihjäl hunden, olyckor händer väldigt lätt, tyvärr. Du får inte tillbaka hunden genom att bråka med dagmatten/vara arg. Det kommer bara göra det värre. Det kommer ta tid men tillslut kommer det kännas lite lättare. Men förstår att det är tungt.

• Flygfotogen

Vem ska våga vara hundvakt om man kan bli tvungen att köpa en ny hund om en olycka sker?

• Anonym (@)
    ondar skrev 2016-03-03 18:48:52 följande:

Jäkligt konstigt att de inte hört av sig. Skäms man kan man iaf skicka ett sms o berätta vart hunden befinner sig. Inte ska man behöva leka detektiv när man kommer hem. Nej, jag förstår verkligen inte hur de kan med att vara helt tysta :(

Dom ringde innan dom kom hem
  • Anonym (Sorg)

Förlorade själv min älskade hund då han var hos sin dagmatte.

Skillnaden här var att dagmatten ringde mig från veterinären och var så fruktansvärt ledsen.

Jag uppfattade knappt vad hon sa. I en dimma och overklighetskänsla blev jag körd till veterinären. Min älskling, bästa vän, gos, buse somnade in i mina armar. Sorgen var och är vidrig. Dagmatten är förtvivlad, vi tröstar varandra. Det var inte hennes fel, min hund sprang ut över vägen och blev påkörd. Han var stor, ivrig och fick se något intressant på andra sidan vägen. Inga pengar i världen kan ersätta min galna, charmiga, gulliga familjemedlem.

Till TS: Jag beklagar verkligen sorgen. Ring på hos dem som vaktade er hund och be om att få höra hur det gick till. Sedan kan ni bearbeta er förlust. Försök att inte skuldbelägga, de mår säkert väldigt dåligt redan. Min dagmatte blev så chockad och ledsen så jag fick trösta henne.

Vi är inte mer än människor, alla hanterar kris situationer olika.

Själv gråter jag och luktar på min hunds kuddar i kväll.

• molly50
    Anonym (Hej) skrev 2016-03-02 21:44:26 följande:
    Och det är lätt om t.e.x den ena kör och den andra försöker hjälpa hunden? Förmodligen är de som vaktade hunden lika skärade som ts om inte mer chockade då de var med om det hela. Det är enkelt att kommentera och tycka vad de skulle ha gjort men nu vet ingen av oss vad som egentigen hände.
    Precis som du skriver så vet vi inte hur det hela gick till.
    Men att skicka ett sms tar inte särskilt lång tid,så det kan man väl göra på vägen till veterinären.
    Anonym (Vov) skrev 2016-03-03 16:23:52 följande:

Kära nån på dig själv.

Jag hade som sagt nog avvaktat tills jag visste mer och kunde svarat annat än "ingen aning" på frågan om hur det är med honom/henne. Ägarna kunde inte påverka situationen då de redan var på väg hem ändå och hade bara fått en ännu jobbigare resa.

Men läste du vad jag skrev?

Jag skrev att man kan höra av sig och tala om att man är på väg till veterinären och berätta vad som hänt och sedan höra av sig igen när man har fått mer besked. Det är vad jag hade gjort.

Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vov)

Ja det gjorde jag. Jag skrev som sagt hur JAG tror att JAG skulle ha gjort och och varför. Kära nån.

molly50 skrev 2016-03-13 14:12:19 följande:

Men läste du vad jag skrev?

Jag skrev att man kan höra av sig och tala om att man är på väg till veterinären och berätta vad som hänt och sedan höra av sig igen när man har fått mer besked. Det är vad jag hade gjort.

• molly50
    Anonym (Vov) skrev 2016-03-13 19:01:34 följande:

Ja det gjorde jag. Jag skrev som sagt hur JAG tror att JAG skulle ha gjort och och varför. Kära nån.

Ja,det är väl bara att inse att vi tänker olika här.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vov)

Använder du samma attityd mot alla som tänker annorlunda än du?

molly50 skrev 2016-03-13 21:38:38 följande:

Ja,det är väl bara att inse att vi tänker olika här.

• molly50
    Anonym (Vov) skrev 2016-03-13 23:14:10 följande:

Använder du samma attityd mot alla som tänker annorlunda än du?

Nej,defintivt inte. Tvärtom! Jag skrev ju t om att det är lika bra att inse att vi inte tänker på samma sätt.
    Är det att ha dålig attityd,tycker du?
    Jag tycker inte att din ton har varit särskilt trevlig heller.
    Därför ville jag avsluta diskussionen.
    Jag hoppas att du respekterar det.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Vår hund dog när vi var på semester